مدیرکل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استفاده از سوخت های فسیلی باعث افزایش میزان گاز CO2 می شود که یه تک جنسی شدن برخی گونه های حیات وحش و نابودی آن ها می انجامد.

تک جنسی شدن برخی گونه های حیات وحش با افزایش میزان گاز co2داود میرشکار مدیرکل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت محیط زیست کشور اظهار کرد: اگر بخواهیم وضعیت محیط زیست را شرح دهیم باید ببینیم وضعیت موجودات و حیات وحش به چه صورت است .

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر با بحران های محیط زیستی بسیاری مواجه هستیم که علاوه بر حیات وحش، انسان نیز گرفتار این بحران شده است از جمله مشکلاتی که می توان به آن اشاره کرد کم آبی ، افزایش درجه حرارت که اگر مدیریت نشود روز به روز به صورت صعودی خواهد بود و خود این نشان دهنده وضعیت نا مناسب محیط زیست است.

میرشکار گفت: انسان برای زندگی در کره خاکی با محدودیت هایی مواجه است که مجبور است برای رفع این محدودیت ها از سهم محیط زیست استفاده کند به گونه ای که دست به تخریب آن می زند .

وی ادامه داد: تخریب محیط زیست ،افزایش تولید گازهای گلخانه ای باعث ایجاد آتش سوزی در محیط زیست می شود که این علت تشدید گازهای CO2 در کشور است.

مدیرکل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه افزایش جمعیت در ایران  باعث افزایش تولید محصولات و ایجاد مصرف گرایی و تخریب محیط زیست می شود، ادامه داد:در زمان های گذشته به دلیل محدود بودن تولیدات، هر محصولی که خریداری می شد از آن نهایت استفاده را می کردند اما متاسفانه امروز شاهد این اتفاقات نیستیم .

وی تاکید کرد: زمانی که افزایش تولیدات را داریم مطمئنا افزایش استفاده از سوخت های فسیلی را نیز خواهیم داشت که همین افزایش استفاده از سوخت های فسیلی باعث افزایش میزان CO2 می شود که خود باعث تشدید گرمایش زمین، از بین رفتن زیستگاه های طبیعی ،تک جنسی شدن برخی گونه های حیات وحش و نابودی آن ها می شود.

میرشکار در پایان گفت: با تشدید این معضلات در کره زمین علاوه بر زیست محیط ،زندگی برای انسان نیز مشکل خواهد بود.

انتهای پیام/

افزایش گاز co2 با استفاده از سوخت های فسیلی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار