سامانه سنجش مواد پرتوزا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضوانی مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: این سامانه میزان تشعشعات مواد رادیو اکتیو بر روی کالا‌های ورودی و خروجی را اندازه گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه این سامانه با همکاری متخصصان سازمان انرژی اتمی راه اندازی شد، افزود: این سامانه موجب ارتقا ضریب ایمنی حفاظت از جان افراد و محیط زیست می‌گردد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به ظرفیت هفت و نیم میلیون تنی این بندر، گفت: از این پس صدور مجوز ترخیص برای کالا‌های مشمول سنجش مواد پرتوزا به صورت برخط و درکمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

رضوانی با اشاره به اینکه تکمیل جاده ۲۰ کیلومتری از بندر امیرآباد به کمربندی نکا در دستور کار قرار گرفته است،افزود: مرحله نخست ۱۲ کیلومتری این طرح ۱۶ میلیارد تومان بود که پارسال عملیاتی شد.

وی گفت: بر اساس پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ساخت هشت کیلومتر باقی مانده از جاده ۲۰ کیلومتری امیرآباد-نکا طی سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ویژه بندر امیرآباد افزود: طبق تفاهم و تقسیم کار صورت گرفته جاده سازی راه، خط کشی‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی بر عهده سازمان بنادر است و سایر موضوعات نظیر زیرگذر، روگذر و پل‌های ارتباطی بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیز شرکت راه آهن است.

رضوانی گفت:  واردات کالا ۱۰ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۶ درصد افزایش داشته است.

 وی با بیان اینکه در این مدت میزان صادرات ۳۵۰ هزار تن بود، افزود: محصولات مصالح ساختمانی و مرکبات بیشترین سهم صادرات را داشتند.

رضوانی گفت:در بندر نکا حدود ۳۶۰ هزار تن کالای سوآپ که عموما فرآورده‌های نفتی است از کشور روسیه و ترکمنستان به سایر بخش‌های کشور مدنظر قرار گرفته است.

مدیر منطقه ویژه بندر امیرآباد افزود: حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن حجم عملیات تخلیه و بارگیری در بندر امیر آباد طی ۱۰ ماه امسال اعم از واردات، صادرات و ترانزیت بوده است.

بندر امیر اباد بزرگترین بندر ویژه اقتصادی شمال کشور است.

انتهای پیام/آ

سامانه سنجش مواد پرتوزا در بندر امیرآباد

برچسب ها: دهه فجر ، مجله خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار