مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان از برگزاری  جشنواره ملی انیمیشن به میزبانی همدان در اردیبهشت 97 خبر داد.

همدان میزبان جشنواره ملی انیمیشن به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛مهدی دهقانی نیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان گفت: با توجه وجود قومیت ها، اقوام و زبان های متعدد در استان همدان بسیار مشکل است که نظر همه سلایق را تامین کنیم.

وی به برنامه های صدا و سیما مرکز همدان در این زمینه اشاره کرد و گفت: هر شهرستان با تولید مستقل برنامه درباره ظرفیت، فرهنگ و هویت خود می تواند یک تا دو ساعت در شبکه استانی برنامه خود را ارائه دهد.

دهقانی نیری با بیان اینکه ما آمادگی آموزش به شهرستان ها و تولید کنندگان برنامه ها را داریم، بیان کرد: شهرستان های بهار رزن و ملایر اقداماتی را در این زمینه در دست اجرا دارند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با اشاره به کمبود اعتبارات صدا و سیما مرکز همدان، گفت: اعتبارت ما برای تولید 4 ساعت برنامه است اما مرکز همدان 24 ساعت برنامه پخش وتولید می کند.

وی با بیان اینکه شبکه همدان 67 درصد مخاطب و بیننده دارد، گفت: رتبه  شبکه همدان  بین شبکه های استانی بین 20 تا 22 است.

دهقانی نیری با اشاره به فرا رسیدن 40 سالگی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد:3 سریال در باره مفاخر و قهرمانان استان دردست ساخت است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان ادامه داد: سریال های درباره تاریخ معاصر و سیاسی همدان با محوریت شخصیت های مشهور استان همدان ساخته می شود.

وی  گفت: سریال های با محوریت زندگی خانم دباغ، سردار شهید همدانی و  شهدای گروه ابوذر نهاوند ساخته می شود.

دهقانی نیری گفت: ساخت هر یک از سریال ها بیش از 10 میلیارد هزینه دارد که کمک و همکاری سایر سازمان و نهاد های فرهنگی را می طلبد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان بیان کرد: فیلم خانم به اتمام رسیده و با کارگردانی جعفری جوزانی ساخته خواهد شد و به جشنواره فجر سال آینده خواهد رسید.

 وی به سریال شهید همدانی اشاره کرد و گفت: این فیلم  با کارگردانی احمد رضا درویش ساخته خواهد شد.

دهقانی نیری با اشاره به مشکلات و ومحدودیت های مالی مرکز همدان، گفت: صداو سیما مرکز همدان اردیبهشت سال آینده میزبان جشواره ملی انیمیشن خواهد بود.

انتهای پیام/د.ا

جشنواره ملی انیمیشن در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.