قاتل خاموش درزاهدان قربانی گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان یک جوان زاهدانی را گرفت و فردی دیگر را به کما برد.

دکتر رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان یک جوان زاهدانی را گرفت و فردی دیگر را به کما برد.

وی ادامه داد: ۲ مرد جوان بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در زاهدان دچار مسمومیت شدند.

عبدی افزود: این ۲ جوان در یک کانکس برای گرم کردن خود زغال روشن کرده بودند که دچار این حادثه شدند.

وی ادامه داد: یک نفر از این جوانان بر اثر شدت مسمومیت فوت کرد و دیگری اکنون در کماست.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به سرمای هوا و استفاده بیشتر مردم از وسایل گرمایشی احتمال افزایش تلفات مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن بیشتر می‌شود لذا شهروندان باید در زمینه رعایت مسائل ایمنی در زمان استفاده از این وسایل دقت بیشتری داشته باشند.

عبدی خاطرنشان کرد: ۱۲ نفر سال گذشته در استان بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند که ۱۰ نفر از آنان در نیمه دوم سال جان باخته اند.

وی اظهار داشت: مونوکسید گازی است که بر اثر ناقص سوختن کربن بوجود می‌آید، که بسیار سمی است، اما رنگ و بوی خاصی ندارد به همین دلیل قاتل نامریی نامیده می‌شود.

وی گفت: میل ترکیبی کربن مونوکسید با هموگلوبین خون حدود ۳۰۰ برابر بیشتر از میل ترکیب گاز اکسیژن است، در خون انسان حدود پنج درصد کربن مونوکسید وجود دارد، اما اگر این مقدار به ۲۰ درصد برسد سبب مرگ خواهد شد.

انتهای پیام/ع

مرگ یک نفربراثرمسمومیت بامنوکسیدکربن 

برچسب ها: پزشکی قانونی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.