وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم ایجاد تعاونی و تشکل‌های کشاورزی در کشور با هدف رفع مشکلات فعالان این بخش تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛محمود حجتی عصر امروز در مراسم افتتاح شبکه آبیاری تحت فشار چمژآب – کبودبان اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی مدونی را برای توسعه بخش کشاورزی در مناطق مختلف از جمله استان ایلام تدوین کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای پروژه‌های آب و خاک یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی بوده که در استان ایلام موضوع 100 هزار هکتار پروژه آب و خاک پیگیری و اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: افزون بر این موضوع افزایش اراضی آبی استان ایلام نیز به عنوان یک اولویت اساسی در دستور کار قرار گرفته است و اکنون با اجرای طرح‌های مورد نظر این اراضی تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر استان ایلام کمتر از 100 هزار هکتار زمین آبی کشاورزی دارد، اضافه کرد: قطعا به زودی این رقم در استان ایلام به 200 هزار هکتار افزایش خواهد رسید که تحول چشمگیری در منطقه است.

حجتی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی تمام توان خود را صرف رفع مشکلات این حوزه کرده و با اعتقاد به اینکه کشاورزان پبشتاران عرصه اقتصاد مقاومتی هستند در این راستا تلاش‌های خود را افزون کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امکانات محدود در استان ایلام نیازمند توجه ویژه مسؤولان بوده که در این راستا تلاش‌هایی شروع شده و قطعا نتایج مطلوبی نیز حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد تشکل‌ها و تعاونی‌های کشاورزی و ... در استان ایلام امری لازم و ضروری بوده و قطعا در حل مشکلات این بخش نقش مهم و اساسی دارد.

انتهای پیام/پ

 

وزیر جهاد کشاورزی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.