چند عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا نسبت به «خائن» خواندن نمایندگان دموکرات از سوی دونالد ترامپ انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، برخی از اعضای حزب جمهوری‌خواه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل «خائن» خواندن نمایندگان دموکراتی که در خلال سخنرانی سالانه وی، او را تشویق نکردند، انتقاد کردند.

رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی در اوهایو گفت رقبای دموکرات او با خودداری از کف زدن برای وی حتی پس از سخنانش درباره عملکرد مثبت اقتصاد آمریکا، در جو سخنرانی‌اش «انرژی منفی» ایجاد کردند.

وی در این سخنرانی گفت: «دموکرات‌ها مایلند عملکرد ترامپ را بد نشان دهند تا عملکرد مطلوب کشور را ببینند.» وی این استقبال سرد از سخنانش را «غیرآمریکایی» خواند.

ترامپ در سخنرانی در یک گردهمایی مردمی همچنین افزود: «فردی از داخل جمعیت می‌گوید (این رفتار) خیانت آمیز بوده است. بله شاید، چرا که نه! به هر ترتیب به نظر نمی‌رسید آن‌ها کشورمان را چندان دوست داشته باشند.» وی همچنین افزود واکنش دموکرات‌ها «بسیار تاسف‌بار بوده است.»

خیانت در قوانین آمریکا جرمی محسوب می‌شود که مجازات آن اعدام است. جف فلیک، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا، از سخنان رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

وی خطاب به ترامپ گفت: «آقای رئیس جمهور، خیانت تکیه کلام نیست. تشویق کردن یعنی موافقت با ایده مطرح شده و نه وفاداری به وطن.»

فلیک که در سال گذشته ترامپ را به «تضعیف مداوم هنجارهای دموکراتیک آمریکا» متهم کرده بود، گفت: «همکاران دموکرات ما همانگونه که ما کشورمان را دوست داریم، به کشورشان علاقه‌مندند. نشان دادن عکس این مسئله، خلاف وجدان است.»

مارک میدوز، عضو جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا نیز چنین اظهاراتی را درباره ترامپ بیان کرد.

علی‌رغم این‌که وی به طور معمول به عنوان فرد نزدیک به رئیس جمهور آمریکا شناخته می‌شود، میدوز در مصاحبه با سی ان ان گفت: «مسلما این که بگوییم فردی که در سخنرانی رئیس جمهور، او را تشویق نکرده است آمریکایی نیست، مسئله‌ای نخواهد بود که بیشتر شهروندان این کشور با آن موافق باشند.»

دموکرات‌ها نیز از استفاده از کلمه «خیانت آمیز» به ترامپ انتقاد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار