سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: قول می دهم برای حل مشکل فوتبال با ظریف مذاکره و دستگاه دیپلماسی را فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان بهروز  نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با رادیو  درباره وضعیت ورزش و این که آیا شرایط را رصد می کند یا خیر گفت: بله رصد ورزش جزو وظایف ماست. یکی از گلایه های ما نسبت به وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال این است که از توانمندی های دستگاه دیپلماسی استفاده نمی کنند. بنابراین آسیب های جدی می بینیم. اگر تیم های حاشیه خلیج فارس در لیگ قهرمانان در مجموعه های ما حضور می یافتند قطعا شکست می خوردند. در این فضا نه فدراسیون فوتبال و نه وزارت ورزش خوب عمل نکردند. در جلساتی که داشتیم ، وکیلی نماینده تهران اعتراض های جدی داشت. اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.

نعمتی اضافه کرد: وکیلی به تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت اگر نمی توانی فوتبال را اداره کنی، وِل کن برو. متاسفانه تیم های ما آسیب جدی دیده اند. سرمایه بزرگ اجتماعی تیم ها در حال از بین رفتن است. باید با جسارت بتوانیم حقمان را بگیریم. نمی توانیم به برگزاری چهار مسابقه لیگ اکتفا کنیم. در رقابت های آسیایی با سدهای بزرگی مثل تصمیمات کنفدراسیون آسیا مواجه شویم. درست است کشورهای عربی لابی می کنند، ثروت زیادی دارند و پول خرج می کنند ولی ما هم پتانسیل های خوبی داریم که می توانیم موفق باشیم ولی این پتانسیل را در فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه نمی بینیم.

او درباره این که آیا مجلس از ابزار قدرت خود برای اصلاح ورزش استفاده می کند تصریح کرد: قدرت ما سوال و استیضاح وزیر و تحقیق و تفحص از مجموعه های مختلف است. ما تحقیق و تفحص از فدراسیون را در دستور کار قرار داده ایم. فکر می کنیم کسی که رئیس فدراسیون یا وزیر شده است، باید این تعهد و توانمندی و عرضه را داشته باشد که از منافع دفاع کند. ما هم از ابزارهایمان استفاده می کنیم.  به زودی با وزیر جلسه خواهیم داشت. رئیس فدراسیون، وزیر ورزش و داورزنی را دعوت می کنیم. مسئولان از اتاق های شیشه ای خود بیرون بیایند. چطور می شود همراه یک تیم مثل پرسپولیس یا استقلال یا تیم های دیگر که در آسیا بازی می کنند، حداقل ۳۰ نفر خدم و حشم علاوه بر تیم اضافه می روند. بعد می گویند هزینه ها فراوان است. من به عنوان نماینده مردم و یک فرد ورزشی نمی گذارم این اتفاق بیافتد.

نعمتی اضافه کرد: قول می دهم با ظریف وزیر امور خارجه هم صحبت کنیم تا دستگاه دیپلماسی فعال شود. ما به این موضوع اعتقاد داریم. این تفکر باید تغییر کند. این تفکری نیست که دنیای ورزش با آن مواجه است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در واکنش به انتقادات علی کریمی بیان کرد: علی کریمی، علی دایی، علی پروین، امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان از سرمایه های فوتبال ما هستند که زحمات زیادی کشیده اند. آن ها حرف های زیادی برای گفتن دارند. صد بار متاسفیم که فدراسیون فوتبال گوش شنوایی ندارد. نداشتن این گوش شنوا خیلی بد است.

او ادامه داد: فلان شخص که در یک دستگاه خاصی بوده است، با یک واسطه مدیر یک مجموعه شده است و بعد همه کاره فدراسیون فوتبال می شود. این کم لطفی در حق فوتبال است. کمک کنید تا فوتبال را به دست اهلش بسپاریم. برگزاری مسابقات در یک کشور بی طرف برگزار شود خیلی دردآور است. این را علی کریمی، علی دایی، فرشاد پیوس، عابدزاده و فوتبالیست ها می فهمند.

نعمتی درباره بحث مهندسی شدن انتخابات مختلف ورزشی خاطر نشان کرد: انتخابات که نیست. حدود یک ماه پیش بحث اصلی ترین انتخابات کشور یعنی کمیته المپیک برگزار شد. نمی دانم دوستان چه جوابی دارند به مردم بدهند. چه کسانی انتخاب شدند؟ چطور انتخاب شدند؟ از کجا آمدند؟

 انتهای پیام/

اظهارات نعمتی درباره وضعیت ورزش کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار