کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان خواستار اختصاص بودجه ۳۹۱ میلیون دلاری برای حل بحران پناهجویان بروندی شد.

درخواست سازمان ملل برای کمک مالی به پناهجویان بروندیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) خواستار تخصیص 391 میلیون دلار به حمایت از 430 هزار پناهجوی بروندی در سال جاری شد و اعلام کرد تنها با این بودجه می‌توان از فراموش شدن این بحران جلوگیری کرد. این نهاد در بیانیه‌ای گفت 26 عضو UNHCR از این درخواست حمایت می‌کنند. این مبلغ برای کمک به پناهجویانی است که در کشورهای همسایه زندگی می‌کنند و هنوز شرایط انسانی استانداردی ندارند.

در این بیانیه آمده است: «بودجه پایین این بحران نگرانی بزرگی است. این پناهجویان تقریباً فقط 21 درصد بودجه لازم را دریافت کرده‌اند».  سازمان ملل در این بیانیه خواستار پیدا کردن یک راه حل واقعی و پایدار برای بحران بروندی شد.

«فیلیپو گراندی»، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد میزان زیادی از نیازهای این پناهجویان به دلیل کمبود کمک‌ها رفع نشده است. او گفت: «جیره غذایی پناهجویان در اغلب کشورهای همسایه قطع شده است. نمی توانیم حمایت کافی برای زن‌هایی که در این شرایط مورد خشونت قرار می‌گیرند، فراهم کنیم. در نتیجه همچنان مورد خشونت جنسی و تبعیض هستند».

گراندی گفت: «درخواست کمک برای یادآوری این بحران است که در جهان فراموش شده است. شرایط بسیار بد است و کشورهای میزبان این پناهجویان نیازمند کمک هستند.

از سال 2015 تاکنون 400 هزار پناهجو، بروندی را به دلیل سوءاستفاده حقوق بشری، تردید سیاسی و بحران انسانی ترک کرده‌اند. تلاش‌های منطقه ای برای حل بحران سیاسی این کشور پیشرفت چندانی نداشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد پناهجویان امسال 50 هزار نفر افزایش یابد.

کشورهای تانزانیا، رواندا، کنگو و اوگاندا به ترتیب میزبان 254 هزار، 89 هزار، 44 هزار و 40 هزار پناهجوی بروندی هستند. تعداد دیگری از پناهجویان نیز به کنیا، زامبیا، موزامبیک، ملاوی و آفریقا جنوبی مهاجرت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار