خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه اختلاف، به عزت و اقتدار جامعه و انقلاب آسیب می‏‌زند، گفت: محور اصلی تمام پیروزی‏‌ها، عزت، کرامت و اقتدار در نظام اسلامی با وحدت و پیروی از ولایت فقیه شکل می‏‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت در ویژه برنامه‌‏های دهه فجر حرم مطهر رضوی افزود: برای هر عمل و کار ارزشمند آفت وجود دارد، انقلاب اسلامی ایران نیز یک عمل نیک و پسندیده به‌‏شمار می‌‏رود که هرگز خالی از آفت نخواهد بود.

وی انقلاب اسلامی ایران را یک نعمت عظیم الهی برشمرد و گفت: مطابق سنت‌‏های الهی که بر همه بشریت ساری و جاری است، اگر کسی شکر نعمت به جای آورد، خداوند نعمت را بر او بیشتر می‌‏کند و اگر قدردان نعمت‌‏های الهی نباشد دچار عذاب می‏‌شود که در این بین نعمت انقلاب نیز از این قاعده جدا نیست.

حجت الاسلام نظافت افزود: هر آینه انقلاب را آفت‌‏هایی تهدید می‏‌کند که می‌‏تواند به آن ضربه‌‏های سنگینی وارد کند، از این‏رو باید مراقب این آفت‌‏ها و انقلاب خود باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شیطان در هر لحظه به دنبال کینه‏‌اندازی و اختلاف‏‌افکنی در جامعه بشری است، افزود: اگر اکنون در جامعه شاهد اختلاف بین مسئولان هستیم، این اختلاف از مکر شیطان سرچشمه گرفته است، البته اختلاف نظر و سلیقه عیبی ندارد ولی اگر همین اختلاف سلیقه باعث نزاع و حزب بندی شود برای اقتدار و عزت انقلاب خطرآفرین است.

این استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به آیات قرآن گفت: خداوند به حضرت موسی(ع) مأموریت می‌‏دهد که مردم را از ظلمت و گمراهی به سمت نور و سعادت هدایت کند و پس از تحقق این ماموریت قوم بنی اسرائیل به نعمت‌های بسیاری می‏رسند.

وی افزود: با این حال بنی اسرائیل که غرق در نعمت‏‌های الهی بودند مغرور شدند و خود را اولیای خداوند فرض کردند تا در نهایت در عین کفران نعمت به عذاب الهی گرفتار شدند.

وی با اشاره به اینک وحدت دشمن‌شکن است، گفت: محور اصلی تمام پیروزی‏‌ها، عزت، کرامت و اقتدار در نظام اسلامی با وحدت و پیروی از ولایت فقیه شکل می‏‌گیرد.

این کارشناس دینی افزود: همه ما وظیفه داریم در صیانت از انقلاب به اندازه وسع خود به تکلیف‏‌مان عمل کنیم و به یاد داشته باشیم که دشمنان می‌‏خواهند خواسته‌هایشان را بر ما دیکته کنند و با اختلاف‌‏اندازی به جمهوری اسلامی آسیب بزنند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ساده‌زیستی مسئولان گفت: هرچند ساده‌زیستی برای تمام افراد جامعه ارزش محسوب می‌شود، اما برای مسئولان و مدیران جامعه یک ضرورت است. امام علی (ع) می‌فرمایند: «خدا بر پیشوایانِ دادگر واجب فرموده خود را با مردمِ ناتوان برابر نهند تا مستمندی تنگدست را به هیجان نیارند و به طغیان وا ندارند»

این استاد حوزه افزود: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) نیز همواره بر ساده‌زیستی مسئولان تأکید می‌ کردند و آنان را از تجمل‌گرایی برحذر می‌داشتند، زیرا اگر مسئولان سبک زندگی ساده را برگزینند، درد و رنج محرومان را بهتر لمس خواهند کرد.

انتهای پیام// م.م

برگزاری ویژه برنامه های سخنرانی دهه فجر در حرم رضوی

برچسب ها: دهه فجر ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.