یک قلاده پلنگ زخمی که از تله کشاورزان در سنه کوه نجات یافت، پس از رها شدن در طبیعت با شلیک گلوله طعمه مرگ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: یک قلاده پلنگ نر که ۲۲ اردیبهشت امسال از تله سیمی نصب شده در حاشیه جنگل روستای سنه کوه زنده گیری و پس از چهار روز تیمار و درمان ناشی جراحات وارده مجدد در همان محل رها سازی شد.

پس از گذشت حدود هفت ماه، گردنبند ماهواره‌ای نصب شده بر روی گردن آن در محدوده بین روستای چورت در چهاردانگه ساری و سیکا در حوزه شهرستان نکا در منطقه‌ای موسوم به پت کله با بیش از ۳۰ کیلومتر فاصله از محل رها سازی یافت شد و از طریق یکی از اهالی منطقه تحویل محیط زیست مازندران شد.

ربیعی مسئول امور حیات وحش محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: براساس گزارش‌ های محلی جنازه متلاشی شده این حیوان کشف شد و گردنبند در دست ما است که بررسی‌ ها در ارتباط با صحت و سقم ماجرا (شلیک گلوله توسط دامدار) در دستور کار ما قرار دارد تا مشخص شود این پلنگ چگونه از طبیعت خارج شده است.

وی افزود: دامدارانی که در زیستگاه‌ های جنگلی حضور دارند به نوعی حضور این حیوانات با منافع آنان در تضاد می‌بینند و سعی می‌کنند این حیوانات را از گردونه طبیعت خارج کنند.

ربیعی با بیان اینکه این فرد تقریبا شناسایی شده است، گفت: بررسی‌های ما در ارتباط با دلیل مرگ در دستور کار قرار دارد و در صورت اثبات مرگ این پلنگ جریمه آن که مبلغ  ۸۰۰ میلیون ریال است را پرداخت کند.

مسئول امور حیات وحش محیط زیست مازندران به تلف شدن دو پلنگ توله و مادر در بهشهر اشاره کرد و افزود: این سومین پلنگی است که امسال در جنگل‌ های مازندران تلف می‌ شود.

کشف گردنبند ماهواره‌ای پلنگ منطقه سنه کوه + تصاویر

کشف گردنبند ماهواره‌ای پلنگ منطقه سنه کوه + تصاویر

انتهای پیام/ م

آخرین اطلاعات از پلنگ منطقه سنه کوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.