تفاهم نامه مشترک معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه شیراز و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امضاء شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به همت واحد خودگردان این دانشگاه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با هدف اهدای کتاب‌های انتشارات دانشگاه و رساله‌های فارغ‌التحصیلان واحد خودگردان دانشگاه منعقد شد.

سید صابر مرجایی نماینده سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان نخستین دانشگاه علوم پزشکی کشور، کتابخانه تخصصی ویژه این حوزه علمی در آستان قدس تشکیل می‌شود.

سید بصیر هاشمی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این خبر، این همکاری مشترک را نشان‌دهنده ارتباط عمیق و ارزشمند حوزه دینی و مذهبی و آستان قدس رضوی با حوزه علمی کشور اعلام کرد.

هاشمی همچنین از پیاده‌سازی سامانه مداد برای ثبت و درج کتب انتشارات دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد و افزود: این سامانه می‌تواند منبع اطلاعاتی خوبی برای استفاده محققان و دانش پذیران این حوزه علمی باشد.

وی تاکید کرد: اطلاعات مندرج در این سامانه برای توسعه کمی و کیفی کتابخانه تخصصی پزشکی و پیراپزشکی آستان و جمع‌آوری متمرکز این منابع علمی در یک مکان نیز می‌توانند مفید باشد.

کامبیز ایرجی، رئیس واحد خودگردان دانشگاه نیز گفت: این نشست منجر به برنامه‌ریزی برای همکاری مشترک و عقد تفاهم‌نامه جامع دانشگاه و آن سازمان در راستای چاپ کتب با آرم‌های مشترک دانشگاه و آستان قدس رضوی و حتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر همکاری‌های علمی می‌شود.

وی افزود: علاوه بر آن مقرر شد با جلب همکاری سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص اهدای کتب تخصصی حوزه پزشکی و پیراپزشکی، این کتابخانه تخصصی بسط و توسعه داده شود.

نرجس السادات نسبی، معاون پژوهشی واحد خودگردان دانشگاه نیز گفت: در این تفاهم‌نامه مقرر شد یک نسخه از کتاب‌های انتشارات دانشگاه برای استفاده عموم به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا شود و این مورد شامل کتب در شرف چاپ و کتب منتشر شده آتی نیز خواهد شد.

وی افزود: همچنین بر این اساس، فارغ‌التحصیلان واحد خودگردان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان فارس که تمایل به اهدای پایان‌نامه‌های خود به کتابخانه آستان قدس رضوی دارند با نظارت و هماهنگی معاونت پژوهشی این واحد موفق به انجام این اقدام شایسته شوند.

نسبی بیان کرد: به فارغ‌التحصیلانی که در این اقدام ارزشمند شرکت کنند، گواهی وقف پایان‌نامه با امضای ریاست سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اهدا می‌شود.

سید صابر مرجایی، نماینده سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این نشست اعلام کرد که سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی دارای ۱۰ کتابخانه تخصصی است و خدمات علمی را به عموم جامعه ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه جای کتابخانه تخصصی در حوزه پزشکی و پیراپزشکی مهجور مانده است، افزود: بر همین اساس بر آن شدیم تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان نخستین دانشگاه علوم پزشکی کشور، کتابخانه تخصصی ویژه این حوزه علمی تشکیل شود.
انتهای پیام/ر

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه شیراز و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار