رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ساخت کارخانه سنگ بری با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در ششمین روز دهه فجر در نیمروز آغاز شد.

 نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: ساخت کارخانه سنگ بری با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در ششمین روز دهه فجر در نیمروز آغاز شد.

وی ادامه  داد:  ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ساخت این طرح صنعتی توسط بخش خصوصی و ۲۰ میلیارد ریال آن از اعتبارات امور روستایی و مناطق محروم تامین می‌شود.

میرشکای افزود: این کارخانه در زمینه سنگ نما و سنگ تزیینی ساختمان فعالیت می‌کند.

وی ظرفیت این کارخانه را پس از بهره برداری سالیانه ۶ هزار تن سنگ عنوان کرد.

قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در کمربند فلزایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد و در این راستا وجود معادن نسبتا غنی گشوده و ناگشوده فلزی و سهم بالای استان در برخورداری از این معادن با ذخایرمعدنی نظیر کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی، قلع، تنگستن، آنتی موان، طلا و کانسار‌های غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، سیلیس، فلدسپات، کائولن و سنگ‌های ساختمانی بویژه گرانیت و همچنین پتانسیل‌های معدنی حوزه تفتان و امکان استقرار کارخانجات چینی و کاشی و سرامیک در محدوده تفتان بخشی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های این استان است.

انتهای پیام/ع

احداث کارخانه سنگ بری در نیمروز

 

برچسب ها: صنعت ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار