امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه عشایر نقش مهمی در مبارزات ضد استعماری دارند گفت: سازمان عشایری ایران به ویژه استان بوشهر پیرامون نقش عشایر در مبارزات ضد استعماری و نقش بزرگ صولت الدوله قشقایی برنامه‌های ویژه‌ای در استان بوشهر طراحی کند.

نقش عشایر استان در مبارزات ضد استعماری تبیین شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،جلسه شورای عشایر استان بوشهر ظهر امروز با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان در منطقه عشایری خوش مکان دشتستان برگزار شد.

امام جمعه بوشهر در این نشست با تبریک ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به تاریخ باشکوه عشایراظهار داشت: عشایر در تاریخ ایران در تمامی عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، مقاومت در مقابل استعمار و مبارزه با استبداد، نقش بسیار ممتاز و باشکوهی داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بااشاره به نقش مهم عشایر در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی تصریح کرد: عشایر غیور ایران با وقوع انقلاب اسلامی ایران، همواره در کنار رهبریت عظیم الشأن، ولایتمدار و جهادگر در خدمت نظام هستند.

آیت الله صفایی بوشهری، به توانمندی زنان عشایر و نقش آنان در جامعه پرداخت و بیان کرد: زنان عشایر به ویژه ایل قشقایی، شیر زنان این مملکت هستند که در دامان خود بزرگان را پرورش داده‌اند.

امام جمعه از اقتدار و صلابت زنان عشایر سخن گفت و خاطر نشان کرد: شیر زنان عشایر کسانی هستند که در نجابت، صلابت، مجاهدت، خدمت، پاکی و صداقت، سرآمد و برای زنان ایران نمونه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان  بوشهر با بیان اینکه مردان عشایر در همه عرصه‌ها مایه افتخار هستند گفت: شیرمردان عشایر و ایل قشقایی نیز در همه عرصه‌ها مایه افتخار و نماد مقاومت، تلاش و کوشش هستند.

آیت الله صفایی بوشهری گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بزرگان عشایر از جمله اسماعیل خان صولت الدوله قشقایی و محمد بهمن بیگی، اظهار داشت: صولت الدوله این بزرگ مرد قشقایی در استان بوشهر در کنار رئسیعلی دلواری در مبارزه با استعمار، حماسه‌ها آفریده است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: مردان ایل قشقایی در همین خطه جنوب در یک جغرافیای وسیع، با اتکا به حکم حضرت امام(ره) در مقابل استعمار انگلیس و استبداد ظلم و ستم شاهنشناهی مقاومت‌ها کردند و حماسه‌ها آفریدند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه من قلباً نسبت به عشایر و ایل قشقایی ارادت دارم، افزود: در این رابطه پیشنهاد می‌کنم سازمان عشایری ایران به ویژه استان بوشهر پیرامون نقش عشایر در مبارزات ضد استعماری و نقش بزرگ صولت الدوله قشقایی برنامه‌های ویژه ای در استان بوشهر طراحی کنند و این حماسه را گرامی بدارند.

انتهای پیام/م

نقش عشایر استان در مبارزات ضد استعماری

 
برچسب ها: دهه فجر ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.