رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی گفت: 8 نخبه از استان خراسان شمالی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کرده اند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ قاسمی فرد رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه هدف بنیاد نخبگان خراسان شمالی این است که افراد صاحب استعداد در خارج از استان را با فراهم کردن بسترهای مناسب و حمایت از آنها به استان برگرداند ، اظهارکرد: اکنون8 نفر از نخبگان خراسان شمالی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه 153 نخبه و مستعد برتر عضو بنیاد نخبگان استان هستند، گفت: از این تعداد 111 نفر مرد و بقیه زن هستند.

قاسمی فرد با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه نیز 12 نفر از نخبگان استان مشمول دریافت تسهیلات شده اند، اظهارکرد: از 19 نفر مخترعان و نوآروان در سطح استان، تاکنون محصولات 6 نفر از آنها تجاری سازی شده است.

وی افزود: طرح شهاب در کشور با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر با همکاری بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش پیاده سازی می شود.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی جزو نخستین استان هایی بود که این طرح را در استان اجرا کرد ادامه داد: این طرح از پایه چهارم مقطع ابتدایی شروع می شود و آموزگاران با برگزاری کارگاه های آموزشی استعدادها را مورد ارزیابی قرار داده و امتیازدهی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید طرح شهاب به صورت منسجم تر برقرار شود، اضافه کرد: تاکنون 35 هزار دانش آموز در سطح خراسان شمالی زیر پوشش این طرح قرار دارند.

قاسمی فرد درباره 'جشنواره ایده برتر' هم گفت:این جشنواره به مناسبت دهه فجر و در تمامی زمینه ها کلید خورد و تاکنون 88 طرح و ایده جدید به بنیاد نخبگان رسیده که بعد از 25 بهمن ماه جاری مورد داوری قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: علاقه مندان می توانند تا 25 بهمن ماه جاری آثار خود را برای شرکت در 'جشنواره ایده برتر' ارسال کنند.

انتهای پیام/آ

153 نخبه و مستعد برتر عضو بنیاد نخبگان استان

برچسب ها: دهه فجر ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.