مدیر کل توسعه و مشارکت‌های کتابخانه‌های عمومی کل کشور از فعالیت بیش از ۳ هزار کتابخانه عمومی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ محمدربیع احمدخانی مدیر کل توسعه و مشارکت‌های کتابخانه‌های عمومی کل کشور در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی روستای انقلاب در استان گلستان گفت: در کل کشور ۳ هزار و ۴۳۰ باب کتابخانه عمومی فعال داریم که این کتابخانه‌ها شامل کتابخانه‌های نهادی مشارکتی و مستقل است و ۷۰۵ باب از این کتابخانه‌ها را هیئت امنای مساجد، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ۲۴۰ باب را خیرین کمک کار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستند.

وی افزود: یکی از کار‌های مهمی که نهاد کتاب خانه‌های عمومی کشور در حال انجام دارد در درجه اول توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

احمدخانی اضافه کرد: ما برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دو بعد تلاش می‌کنیم که یکی از این ابعاد، بعد سخت افزاری آن با ایجاد کتابخانه در شهر‌ها و روستا‌های فاقد کتابخانه و همچنین ایجاد نمایشگاه‌های مختلف است.

وی در ادامه گفت: و در بعد نرم افزاری برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، خانواده‌ها، مدارس، صدا و سیما و همه باید دست به دست هم بدهیم که فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را توسعه دهیم.

همچنین در این مراسم قوانلو مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: در دهه مبارک فجر با اخذ مجوز‌های لازم حدود ۵ کتابخانه روستایی در سطح استان افتتاح می‌کنیم که یکی از این کتابخانه‌ها کتابخانه فرخی سیستانی روستای انقلاب آق قلا از توابع بخش وشمگیر است.
 
انتهای پیام /ق
 
 

فعالیت کتابخانه های عمومی در کشور

برچسب ها: دهه فجر ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.