شهرداری و دانشگاه کاشان عروس باغ های ایرانی را بر جلوه حسن تالار شهر می آرایند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  شهردار کاشان  در بیست و هشتمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه این شهر از لحاظ موزه و نمایشگاه فقیر و نیازمند این بناها است گفت: سازمان زیباسازی شهرداری کاشان همراه با مشاورینی در حال بررسی برای مکان یابی تالار شهر هستند.

 

سعید ابریشمی راد، با تاکید بر لزوم ایجاد پروژه هایی برای نسل آینده افزود: بنای شاخص معاصر در کاشان نداریم ولی برای میراث آینده بدنبال ایجاد بنایی در قالب موزه، گالری و سالن همایش های تخصصی هستیم که این پروژه ها در جهان به نام تالارشهر شناخته می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه در تدارک برگزاری مسابقه ها و اعلام فراخوان در سطح ملی و بین المللی با همکاری و کمک دانشگاه کاشان هستند افزود: شهر کاشان نیازمند ارتقا کیفیت بصری است و فضاهای شهری به ویژه فضاهای عمومی معابر باید زیباتر باشد.

ابریشمی راد،  تحقق این موضوع را نیازمند یک طراحی شهری دانست و گفت: از یک مشاور مادر که دارای جوایزی زیادی در بخش های معماری است دعوت به همکاری کرده ایم.

 

به‌گفته‌ وی،  محورهای طراحی شهری توسط مشاور مادر مشخص شده است تا پنج گروه از دانشجویان دانشگاه های کاشان که ترجیحا بومی و در رشته های طراحی شهری، برنامه ریزی شهری، معماری و هنر فعال هستند روی این پنج محور که دو مورد از آن محور تاریخی و در بافت قدیمی شهر است کار کنند.

ابریشمی راد، خاطرنشان کرد: این دانشجویان با کمک دانشگاه در قالب تیم هایی در گام اول نازیبایی ها را در محورهای تعیین شده شناسایی کرده  تا بعد با اصلاح آن وارد طراح شهری شویم.

 

شهردار کاشان در این نشست با تاکید بر همکاری با دانشگاه در حوزه های مختلف گفت: کاشان قطب گردشگری و صنعت توریسم قلمداد می شود که تمرکز توسعه اقتصاد شهری آن مبتنی بر این صنعت ضروری است. 

ابریشمی راد،  در پایان افزود :بر این اساس کاشان باید زیبایی هایش بیش از گذشته باشد و تمام جذابیت های آن معطوف به بناها و بافت تاریخی نباشد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار