وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: موضع جمهوری اسلامی امروز در برابر مستکبرین جهان از موضع اقتدار است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه شهید بهشتی گفت: ما در زمان طاغوت جایگاهی در عرصه علم و فناوری نداشتیم اما در مصرف و پرکردن جیب ابرقدرت ها در صدر بودیم. فواصل طبقاتی در زمان طاغوت زیاد بود و در شان ملت ایران نبود.

وی افزود: امروز جوانان این مرز و بوم و پرورش یافتگان دانشگاههای ما در صدر فعالیت‌های پژوهشی جهان هستند. اینها ثمره این انقلاب و به برکت این انقلاب است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: مانع پیشرفت ایران در گذشته، گوش به فرمان بودن ایادی استکبار توسط مسئولین کشور بود و تماما براساس منافع خارجی ها اداره میشد. موضع جمهوری اسلامی امروز در برابر مستکبرین جهان از موضع اقتدار است.

آذری جهرمی تصریح کرد:  اهمیت فضای مجازی بسیار بالاست و یک پیام رسان منحصر نمی شود و ابعاد که عمق فراتری از این مسائل دارد. تحلیل اقتصاددانان جهان این است که ما با یک انقلاب صنعتی سوم مواجه خواهیم شد که اقتصاد دیجیتال در دانشگاه تدریس خواهد شد.فناوری فرهنگ ها را تغییر خواهد داد و تغییرات شگرفی را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: بلک چین ، ارز های دیجیتال و ... مفاهیم رایج را تغییر خواهد داد و در آینده تمام زیرساخت های اساسی ما وابسته به فضای مجازی خواهد بود. به گفته برخی از صاحب نظران و تحلیل گران امروز ما در استعمار سایبری هستیم اما وضعیت حال حاضر با آنچه که درآینده به وقوع خواهد پیوست یک به صد است.

انتهای پیام/

اظهارات آذری جهرمی در دانشگاه شهید بهشتی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار