دی اس 5 در نوامبر 2011 وارد بازارهای اروپایی شد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دی اس 5 در سال 2011 برای نخستین بار در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی و در ماه نوامبر همان سال وارد بازار های اروپایی شد.

این خودرو از جمله محصولات شرکت خودروسازی لوکس دی اس است که در سال 2009 به صورت رسمی وارد عرصه تولید و عرضه خودروهای لوکس در بازار شد.

دی اس 5 در کلاس بدنه خودروهای هاچ بک قرار می گیرد و نام EXECUTIVE را یدک می کشد.

لازم به ذکر است این عنوان به خودروهایی اطلاق می شود که عمدتا مورد استفاده مدیران و تجار بوده و به سبب برخورداری از ظاهری لوکس کیفیت مناسبی نیز دارد. به بیان دیگر خودروهایی مانند دی اس 5 بیزینس کلاس (BUSINESS CLASS) هم گفته می شود.

 

طراحی ظاهری این خودرو اندکی از اتومبیل های هاچ بک کشیده تر است به گونه ای که می توان این دی اس 5 را در کلاس خودروهای استیشن هم جای داد به همین دلیل یکی از گزینه های مناسب برای انتخاب خانواده ها این خودرو است.

در قسمت جلوی این خودرو شاهد یک جلوپنجره‌ی مشبک هستیم که توسط نوارهای ضخیم کرومی احاطه شده و در وسط آن لوگوی DS قرار گرفته است.

چراغ‌های جلوی دی اس 5 باریک و کشیده بوده و تلفیقی از لامپ‌های LED و زنون است.

نمای عقب دی اس 5 از یک جفت چراغ‌ L شکل با اگزوزهای دوبل پنج‌ضلعی و نیز سپری پهن تشکیل شده است.

کابین این خودرو به تبعیت طراحی خارجی آن لوکس است البته نمای داخلی دی اس از کابین هواپیما الهام گرفته شده و برخی دکمه ها و ادوات در وسط سقف و بالای سر راننده قرار دارد که کنترل سانروف ها از جمله وظایف این دکمه ها است.

همچنین یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی در قسمت کنسول وسط دی اس 5 قرار دارد که بخش زیادی از تجهیزات این خودرو توسط همین صفحه نمایش کنترل می شود.

فرمان این خودرو D شکل بوده که نمایی اسپرت به کابین دی اس بخشیده است.

پیشرانه دی اس 5 یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1.6 لیتر است که 165 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 240 نیوتن متر در 1400 دور در دقیقه را تولید می کند.

این قدرت توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل شده و این خودرو را قادر می سازد تا برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به 9.7 ثانیه زمان نیاز داشته باشد.

همچنین حداکثر سرعت دی اس 5 209 کیلومتر در ساعت است.

مصرف سوخت دی اس 5 در داخل شهر در هر 100 کیلومتر 9.9 لیتر در خارج از شهر 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر و به صورت ترکیبی 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

به لحاظ ایمنی، این خودرو 5 ستاره را از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا کسب نماید و تمامی تیپ‌های آن نیز به‌طور استاندارد از 6 عدد کیسه هوای ایمنی بهره می‌برند.

همچنین سامانه‌های ایمنی متعددی همچون ABS،BA،EBD،ESP و…در تمامی نسخه‌های این خودرو به‌طور استاندارد تعبیه شده است.

علاوه بر آن، سیستم‌های پیشرفته‌ای اعم از کنترل کشش هوشمند (ITS)، کنترل خودکار نور بالای چراغ خودرو (AHB) و هشداردهنده خروج از خط (LWB) و سیستم نمایشگر نقاط کور (BSM) و….. در انواع متعدد این خودرو وجود دارند.

 

سیستم ورود بدون کلید هوشمند به همراه استارت بدون کلید، کروز کنترل به همراه محدودکننده سرعت، سقف پانورامیک (این سقف دارای سه سانروف مجزا از یکدیگر است و هرکدام از این سانروف‌ها نیز می‌تواند به‌طور جداگانه توسط سرنشین باز و بسته شود)، سیستم نمایشگر سربالای رنگی HEAD UP DISPLAY، فرمان الکتریکی حساس به سرعت، نمایشگر لمسی به سایز 7 اینچ، تهویه مطبوع تمام اتوماتیک دو ناحیه‌ای به همراه کانال برای سرنشینان عقب، آینه‌های جانبی به همراه گرم‌کن، جمع شونده برقی، سیستم DS LED VISION”” چراغ‌های جلو (ترکیبی از LED و زنون)، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت USB و اتصالات بلوتوث و هندزفری + سامانه کاربردی تلفن همراه به نام MYDS، سیستم صوتی با مارک DENON، تنظیم الکتریکی صندلی‌ها به همراه حافظه و گرم‌کن و نیز ماساژور، سیستم هدایت ناوبری به همراه سامانه GPS، تنظیم فرمان در عمق و ارتفاع، محافظ فلزی ورودی درب‌های عقب و جلو، چراغ‌های قابل چرخش با زاویه چرخ‌ها، ساعت آنالوگ، صندلی‌ها و فرمان با پوشش چرمی، سیستم روشنایی در روز (DAY RUNNING LIGHT)، سیستم همراهی چراغ‌های جلو، پنجره‌های عقب به رنگ دودی، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTO LIGHT)، شوینده چراغ‌های جلو، آینه‌های داخلی از جنس الکتروکرومیک با قابلیت تیره شدن، استراحتگاه دست در میانه کنسول جلو به همراه محفظه، استراحتگاه دست در پشت به همراه جاانداز چوب‌های اسکی، سنسور باران، چراغ‌های عقب از جنس LED، اگزوزهای دوگانه سر کرومی، سیستم START/STOP، رینگ‌های آلومینیمی 18 اینچی از جمله تجهیزات دی اس 5 است.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار