سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد از حقوق حاکمیتی روسیه است که درباره مکان استقرار تجهیزات نظامی خود تصمیم‌گیری کند.

روسیه اعلام کرد: تصمیم‌گیری درباره استقرار تجهیزات نظامی موضوعی منحصرا داخلی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال استقرار موشک‌های اسکندر با قابلیت هسته‌ای در شهر بندری کالینینگراد توسط روسیه، سخنگوی کرملین روز سه شنبه اعلام کرد از حقوق حاکمیتی روسیه است تا درباره استقرار تجهیزات نظامی در قلمرو خود تصمیم‌گیری کند.

خبرگزاری روسی ریانووستی به نقل از یکی از قانونگذاران ارشد روسیه گزارش داد مسکو روز دوشنبه اعلام کرده است موشک‌های پیشرفته خود را در شهر کالینینگراد در ساحل دریای بالتیک مستقر کرده است.

بخش کالینینگراد بخشی جدا از خاک اصلی روسیه است که در میان لهستان و لیتوانی در ساحل دریای بالتیک قرار دارد. این منطقه که ۳۰۰ کیلومتر با خاک روسیه فاصله دارد پس از جنگ جهانی دوم از آلمان گرفته شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری درباره استقرار سیستم‌های موشکی در منطقه کالینینگراد اظهارنظر نکرد. با این حال، وی به خبرنگاران گفت که استقرار تجهیزات نظامی یا پایگاه‌های نظامی در خاک روسیه موضوعی منحصرا مربوط به حاکمیت روسیه است.

وی در ادامه افزود روسیه هیچگاه هیچ کشوری را تهدید نکرده و نخواهد کرد. به طور طبیعی روسیه دارای حق حاکمیت برای استقرار تجهیزات و پایگاه‌های نظامی خود در هر نقطه از این کشور است و این مسئله نباید باعث نگرانی هیچ کس شود.

انتهای پیام/

 

اظهارنظر سخنگوی کرملین درباره استقرار تجهیزات نظامی روسیه در کالینینگراد

 

برچسب ها: روسیه ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار