نماینده آمریکایی در امور خلع سلاح مدعی شد کشور‌های روسیه، چین و کره شمالی با توسعه برنامه‌های هسته‌ای خود درصدد تهدید صلح جهانی هستند.

ادعای یک مقام آمریکایی در خصوص خطر حمله هسته ای روسیه، چین و کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛  یک نماینده آمریکایی مدعی شد کشورهای روسیه، چین و کره شمالی با توسعه برنامه های هسته‌ای خود درصدد تهدید کشورهای صلح طلب هستند.

رابرت وود، در امور خلع سلاح امروز سه شنبه اعلام کرد برنامه هسته‌ای کره شمالی باید به طور کامل، با نهایت اطمینان و غیر قابل برگشت، حذف شود.

این نماینده آمریکایی هشدار داد: پیونگ یانگ ممکن است چند ماه دیگر به توانایی کافی برای حمله به آمریکا با موشک‌های بالستیک هسته‌ای دست یابد.

وی اظهار داشت کره شمالی همانند روسیه و چین در حال توسعه زرادخانه های هسته‌ای خود است تا از این طریق کشورهای صلح طلب را تهدید کند.

در همین حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر لزوم تقویت توان نظامی خود در مرزهای غربی این کشور با اروپا تاکید کرده است. پوتین در حالی چنین دستوری را صادر کرده است که چندی پیش آمریکا با تجهیز پایگاه های خود و ناتو در اروپای شرقی، برای حمله احتمالی روسیه آماده می شود.

کره شمالی در سال گذشته میلادی چندین آزمایش موشکی و یک آزمایش هسته ای انجام داد که موجب حضور نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و تشدید تنش های بین المللی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
آمریکا باید خلع سلاح بشه تا دیگه نتونه مردم هیچ کشوری رو بمباران کنه و بکشه.
آخرین اخبار