مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: برای رفاه حال زائرین با همکاری آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول اولین پایگاه ثابت انتقال خون در حرم مطهر رضوی ساخته می شود.

ساخت اولین پایگاه ثابت اهدای خون در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سید حمیدرضا اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران افزود:این سازمان دارای بیش از ۳۰۰ نفر پرسنل و ۵ پایگاه فعال در مشهد و ۵ پایگاه درسایر شهرستان‌ها است ودو پایگاه با همت خیریین در شهر‌های تربت جام وکاشمر درحال احداث می‌باشد.

وی گفت: این سازمان مسئولیت تأمین خون و فرآورده‌های خونی ۵۸ بیمارستان و ۶ دانشگاه استان را برعهده دارد و کارکنان این سازمان با وجود فشار‌های مختلف و کمبود تجهیزات چندین برابر ظرفیت موجود فعالیت می‌کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی افزود: براساس بودجه درنظر گرفته شده برای سازمان انتقال خون این سازمان بایدسالانه ۶۰ تا ۷۰ هزار کیسه خون وفرآورده‌های خونی تولید کند، اما درسال گذشته حدود ۶ برابر ظرفیت خون وفرآورده‌های خونی تولید شده است.

اسلامی گفت: متاسفانه در طرح تغییر وتحول وزارت بهداشت نه تنها هیچ کمکی به سازمان انتقال خون نشد بلکه برخی از یارانه‌های اهدایی این وزارتخانه به انتقال خون قطع شده است.
وی از سوختن موتور سردخانه پلاسما این سازمان درهفته گذشته خبر داد وگفت: در هفته گذشته به دلیل نوسانات شدید برق موتور سرد خانه اصلی این سازمان از کار افتاده و سازمان با یک بحران جدی ومهم مواجه شده ودر طی تماس و تقاضای کمک از سازمان مدیریت بحران استان هیچ گونه کمکی به سازمان انتقال خون نشده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضویافزود: امیدوارییم مسئولین وسایر سازمان‌ها استانی وملی فکری درخصوص بودجه این سازمان داشته باشند در غیر این صورت پیش بینی میشود در اهدای خون به بیمارستان‌ها دچار مشکل شوییم.
انتهای پیام/ف.ج
 

نشست خبری مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.