مدیرعامل آبفا روستایی استان اصفهان گفت: همزمان با دهه فجر ۱۸ پروژه آب‌رسانی در سطح روستاهای استان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان محمد حسین قرائتی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 2 طرح آب‌رسانی در اردستان اظهار داشت: طرح آب‌رسانی به روستای "چاه ریسه، خواصه تراش" شامل احداث یک باب مخزن بتنی به حجم 50 مترمکعب، احداث ایستگاه پمپاژ و اجرای خط انتقال به طول 11 کیلومتر است.

وی افزود: این طرح با صرف اعتباری بالغ بر 10میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی انجام شده که با اجرای آن 75 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل آبفا روستایی استان اصفهان ادامه داد: همچنین طرح تعویض شبکه آب روستای ظفرقند به طول 7 کیلومتر و تعویض 320 انشعاب مشترکان با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال انجام شده که به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با دهه فجر 18 پروژه آب‌رسانی در سطح روستاهای استان با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

قرائتی با بیان اینکه پروژه خاص و بزرگ شهرستان اردستان که عملیات مطالعه آن به پایان رسیده و تصویب شده است طرح آب‌رسانی به منطقه برزاوند است، گفت: این پروژه با تامین هدف آب پایدار برای  19 روستا با جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر در ماه‌های آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه  طرح آب‌رسانی سیار با توجه به استمرار خشکسالی در استان اصفهان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: در حال حاضر برای  270 روستا در سطح استان با حجم 600 مترمکعب آب‌رسانی سیار صورت می‌گیرد که نسبت به تابستان حجم آن یک سوم شده است.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم بهره‌برداری از 2 طرح آب‌رسانی در اردستان

برچسب ها: وزارت نیرو ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.