خطیب حرم مطهر رضوی گفت: امام خمینی(ره) هر آنچه برای مدیریت نظام و کشور لازم بود بیان کرد، لذا وظیفه همه ملت برای بقای نظام، اجرای توصیه‌‏های امام است و نباید این توصیه‏‌ها مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل فردوسی‏‌پور در ویژه برنامه‏‌های دهه فجر حرم مطهر رضوی که قبل از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: امام راحل با انقلاب اسلامی ایران، به جهانیان نشان داد که دین اسلام، توانایی برپایی حکومت را دارد، البته در این مسیر برخی گروه‌‏ها ایستادگی و مانع‌‏تراشی کردند، اما امام(ره) با جریان انقلاب، عزت و اقتدار حکومت دینی را ثابت کرد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل با انقلاب اسلامی ایران کمک به مظلومان را جهانی کرد، گفت: در واقع کمک به مسلمانان فلسطین ریشه در فطرت پاک و الهی مردم ایران دارد، به این معنا که ایرانیان و مسلمانان با کمک به مظلومان عالم، وظیفه دینی و شرعی خود را انجام می‎دهند. یکی دیگر از دلایل کمک به کشور فلسطین کمک به مظلوم و دفع ظلم ظالم است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: «من اصبح ولم یهتم بامورالمسلمین فلیس بمسلم، هر کسی صبح کند و به امور مسلمین اهتمام نورزد مسلمان نیست» لذا شرط مسلمانی کمک به مردم مظلوم است.

وی گفت: صلابت و خصوصیات اخلاق امام باید بیشتر مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد، ویژگی‏‌های عرفانی، کمالات روحی و علمی حضرت امام در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی وی تاثیرات به‏‌سزایی نهاده بود. جالب‏‌ترین ویژگی زندگی شخصی امام صمیمیت و رفتار با اطرافیان از موضعی برابر است.

فردوسی‌پور گفت: از دیگر ویژگی‌های مهم حضرت امام(ره) ساده‌‏زیستی ایشان بود؛ امام خمینی(ره) یکی از بهترین راهکارهای مبارزه با استکبار و ابرقدرت‏‌ها را «ساده زیستن» می‏‌دانستند، ساده زیستی و قناعت امام(ره) در ایجاد جاذبه میان طلبه‏‌ها و سایر اقشار نقش بسزایی داشت.

این کارشناس دینی افزود: امام خمینی(ره) بر شناخت و عمل به وظیفه نسبت به نظام جمهوری اسلامی توجه و تاکید داشتند و این موضوع باید همواره مورد توجه مردم باشد و نباید فقط از نظام انتظار داشته باشیم بلکه باید ببینیم برای نظام خودمان چه کرده‌‏اید.

وی افزود: امام خمینی(ره) هر آنچه برای مدیریت نظام و کشور لازم بود را بیان کرده‏‌اند، لذا وظیفه همه ملت برای بقای نظام، اجرای توصیه‌‏های امام(ره) است و نباید توصیه‏‌ها مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

انتهای پیام// م.م

برگزاری ویژه برنامه های دهه فجر در حرم رضوی

برچسب ها: دهه فجر ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.