هفدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز به نیمه راه رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هفدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز به نیمه راه رسید و در روز پنجم سه شنبه ۱۷ بهمن ماه در سانس‌های ۱۸ و ۲۱ فیلم‌های ماهورا و عرق سرد در تالار حافظ نمایش داده می‌شود.

ماهورا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی و حمید آخوندی است.

داستان فیلم ماهورا در روستایی مرزی رخ می‌دهد و زیباترین دختر به عنوان عروس هور انتخاب می‌شود تا یک روز در هفته خود را به آب بسپارد و هور بارور شده و قهرش نگیرد و امین، قاچاقچی ایرانی، عروس هور به نام ماهور را می‌دزد.

سهیل بیرقی که نخستین تجربه سینمایی‌اش را با دستیاری کارگردان در فیلم سینمایی آدم، محصول سال ۱۳۸۵ کسب کرد، در سال ۱۳۹۴ توانست با فیلم من، که از حضور بازیگران شناخته‌شده‌ای همچون لیلا حاتمی، امیر جدیدی، مانی حقیقی و بهنوش بختیاری بهره می‌برد، خود را به عنوان یکی از کارگردانان آینده‌دار مطرح کند و حال عرق سرد، دومین فیلم کارنامه کاری سهیل بیرقی است که علاوه بر کارگردانی، نویسندگی آن را نیز بر عهده داشته است و این فیلم برای نخستین بار در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر به برای مخاطبان به نمایش در خواهد آمد.

سالن نارنجی مجتمع هنر شهر آفتاب هم در سانس ۱۹ و ۲۱ با فیلم‌های بمب و خجالت نکش به استقبال تماشاگران سینما خواهد رفت.

اما اتفاق ویژه روز پنجم جشنواره فیلم فجر شیراز اکران فیلم پرسرو صدای به وقت شام ابراهیم حاتمی کیا است که ساعت ۱۸ مخاطبان هنر هفتم را، راهی سالن آبی مجتمع سینمایی هنر شهر آفتاب می‌کند.

به وقت شام نوزدهمین فیلم سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا و یکی از فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فجر است. این فیلم درباره داعش است و به همین دلیل بیشتر بازیگران فیلم عرب هستند.

داعش در سال ۲۰۱۴ ادعای خلافت جهان اسلام را مطرح کرد و در سال ۲۰۱۷ از طرف سوریه، عراق و ایران خبر نابودی‌اش اعلام شد.

همچنین ساعت ۲۰ در سالن آبی هنر شهر آفتاب فیلم سرو زیر آب به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر به نمایش در می‌آید.

در خلاصه داستان سرو زیر آب که فیلمنامه آن توسط محمدعلی باشه‌آهنگر و حامد باشه آهنگر نوشته شده، آمده است: راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود؟ این راز، خواب چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیر و سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی گناهی‌اش و بازگشت آرامش سفر بلندی را آغاز می‌کند؛ سفری که پایانش زندگی بسیاری از آن‌ها را تغییر می‌دهد.

در روز پنجم جشنواره فیلم فجر شیراز و از ساعت ۲۱ در پردیس سینمایی گلستان فیلم لاتاری آخرین ساخته محمد حسین مهدویان کارگردان جوان و با استعداد سینمای ایران به روی پرده نقره‌ای خواهد رفت.

داستان فیلم لاتاری به رابطه امیر علی و نوشین دو جوان بیست و یکی دو ساله قصد ازدواج با یکدیگر دارند. خانواده‌ها چندان موافق نیستند و آن‌ها صبر پیشه کرده‌اند تا مرور زمان رضایت خانواده‌هایشان را جلب کنند. آن دو یکسری رؤیای مشترک دارند؛ برنده شدن در لاتاری و گرین کارت، اما در ادامه، این فیلم جسور به بررسی مسئله قاچاق دختران ایرانی و استفاده از آن‌ها در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس می‌پردازد.

برنامه روز پنجم جشنواره فیلم فجر شیراز

برنامه روز پنجم جشنواره فیلم فجر شیراز

برنامه روز پنجم جشنواره فیلم فجر شیراز

برنامه روز پنجم جشنواره فیلم فجر شیراز

برنامه روز پنجم جشنواره فیلم فجر شیراز

برنامه روز پنجم جشنواره فیلم فجر شیراز

برنامه روز پنجم جشنواره فیلم فجر شیراز

برنامه روز پنجم جشنواره فیلم فجر شیراز

برنامه روز پنجم جشنواره فیلم فجر شیراز

انتهای پیام/ن

جشنواره فیلم فجر در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار