مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت:سد دالکی برای تکمیل نیازمند اعتباری بیش از پنج میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  ، شاهپور رجایی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر صبح سه‌شنبه در بازدید از سد دالکی اظهار داشت: تکمیل این سد از اهمیت بسیار زیادی برای تامین آب کشاورزی، آب شرب و همچنین تولید برق برخوردار است.

وی افزود: با توجه به درخواست اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی این شرکت در سال ۹۶ تنها ۸۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمومی مصوب و ابلاغ شده و ۲۲ درصد اعتبارات مصوب بصورت اسناد خزانه اسلامی تخصیص یافته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با توجه به رقم قرار داد‌های منعقد بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریالی با پیمانکار سایر هزینه‌های جانبی خدمات مشاوره‌ای و کارفرمایی ماهانه حداقل باید ۶۵ میلیارد ریال کار کرد صورت گیرد تا امکان ساخت و بهره برداری از این طرح در زمان مقرر فراهم شود.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع اعتبار عمومی تامین مالی به روش استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ قانون الحاق (فاینانس داخلی) در دستور کار قرار گرفته که لازمه این کار، اصلاح سقف اعتبارات سال‌های آتی در موافقت نامه طرح از رقم ۳ هزار ۵۸۰ به ۵ هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال است.

رجایی افزود: تامین آب مطمئن ۸ هزار ۵۰۰ هکتار از نخلستان‌های شبکه آبیاری دالکی ۷۵۰ هکتار نخلستان ایستگاه پمپاژ وحدتیه و بیش از هزار و ۷۰۰ هکتار نخلستان‌های حاشیه‌ای شرقی رودخانه دالکی و ۲ هزار هکتار زمین‌های زراعی پمپاژ دهقاید و تامین نیاز زیست محیطی طالاب حله و جبران کمبود آب شرب شهرستان دشتستان از جمله هدف‌های اصلی ساخت این سد است.

وی عنوان کرد: کنترل سیلاب‌های مخرب حوزه حله و جلوگیری از بروز خسارت مالی و جانی به مناطق پایین دست توسعه گردشگری از دیگر اهداف احداث سد دالکی است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: سد دالکی از جمله سد‌های خاکی با هسته آسفالتی با ارتفاع ۱۰۶ متر طول تاج هزار و ۱۷۶ متر و عرض ۱۰ متر با حجم مفید مخزن ۲۷۰ میلیون متر مکعب در دست احداث است.

وی عنوان کرد: قرارداد اجرای زیر ساخت‌ها، بدنه تصلی و تجهیزات سد دالکی با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شده است.

رجایی بیان کرد: کل اعتبار مورد نیاز سد بالغ بر پنج هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال است که اعتبار تخصیصی ۲۷۹ میلیارد ریال است که ۵ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال دیگر باقی مانده است.

انتهای پیام/ف

تکمیل سد دالکی نیازمند ۵۶۸ میلیارد تومان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.