مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: امسال ۳۱ عضو کانون مقام‌های ملی و بین المللی در زمینه‌های مختلف هنری و فرهنگی برای استان به ارمغان آوردند

افتخارآفرینی 31 عضو کانون پرورش فکری طی سال جاری برای آذربایجان غربیبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در مراسم تجلیل از برگزیدگان بین المللی و ملی که به مناسبت دهه فجر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد برگزار شد، گفت: امسال 31 عضو کانون مقام های ملی و بین المللی در رشته های مختلف هنری و فرهنگی برای این استان به ارمغان آوردند که از این تعداد 6 مقام بین المللی کسب شده کانون از جشنواره ها و همایش های کشورهایی مثل اسپانیا و اوکراین بود.

زاهدی افزود: کانون خانه مهربانی برای کودکان بشمار می رود و برگزاری مراسم های تجلیل، احترام گذاشتن به نبوغ و خلاقیت اعضای کانون به عنوان آینده سازان کشور و ایجاد انگیزه در آنان است..

وی در ادامه گفت: امسال کانون در طول ایام الله دهه فجر  700 برنامه برای کودکان و نوجوانان استان مهیا کرده است که در حال اجرا هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اظهار اینکه توسعه فیزیکی مراکز کانون در دستور کار نبود، بیان کرد: در دهه فجر امسال نوسازی ساختمان کانون در شهرستان شوط اتمام و به بهره برداری رسید.

زاهدی اضافه کرد : امسال 2 کتابخانه سیار نیز در شهرستان های تکاب و اشنویه راه اندازی شد که با راه اندازی آنها تعداد کتابخانه های سیار روستایی و شهری به 8 باب رسید که هر کتابخانه سیار دارای 8 هزار جلد کتاب می باشد و 700 کودک را پوشش می دهد.

وی افزود: راه اندازی کتابخانه های سیار میاندوآب و ماکو هم با یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار در دست اقدام می باشد.

ایرج شجاعی فرماندار مهاباد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اکنون نسل جوان و نوجوان انقلاب از نسل اول انقلاب، انقلابی تر هستند، گفت: نسل جوان به مقتضیات و ضروریات جهان امروز آشنا است و به روز حرکت می کند بر این اساس نگرش مسئولان نیز به این نسل باید مطابق با نیازهای جامعه و دنیای امروز باشد.

شجاعی با اشاره به جایگاه فرهنگی مهاباد بیان کرد: حضور جوانان و نوجوانان مهابادی در میادین بین المللی نشان از شایستگی و نخبگی آنان می باشد.

وی تأکید کرد : باید با هموار کردن راه جوانان و نوجوانان تسهیل گر پیشرفت آنان باشیم و زمینه های موفقیت را برای آنان فراهم آوریم.

در این مراسم از 21 برگزیده ملی و بین المللی 2 سال گذشته عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 2 مرکز کانون مهاباد تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

تجلیل از برگزیدگان بین المللی و ملی کانون پرورش فکری آذربایجان غربی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.