کلنگ ساخت مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی مجتمع آبرسانی پلان، تلنگ و پیرسهراب چابهار امروزبا حضور معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان، به زمین زده شد.

عبدالاحد ریگی  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: کلنگ ساخت مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی مجتمع آبرسانی پلان، تلنگ و پیرسهراب چابهار امروزبا حضور معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان، به زمین زده شد.

وی افزود:برای ساخت این طرح آبرسانی ۳۵ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

عبدالاحد ریگی بیان کرد: ساخت این مجتمع آبرسانی سبب خواهد شد تا ۷۱ هزار نفر در ۲۶۱ روستای پلان، پیرسهراب چابهار و بخش تلنگ قصرقند از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: مطالعات ساخت این مجتمع آبرسانی در پایین دست سد زیردان قصرقند از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: تاکنون هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این مجتمع آبرسانی هزینه شده و برای تکمیل آن هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.

وی طول کل شبکه توزیع مجتمع آبرسانی تلنگ، پیرسهراب و پلان را ۶۰۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: هم اینک ۲۳۰ کیلومتر لوله گذاری برای ۱۱۸ روستا انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: طول کل خطوط انتقال ۳۰۳ کیلومتر است که ۲۵۰ کیلومتر آن اجرا شده و تا سال ۱۴۰۴ بیش از ۱۴۴ هزار نفر از نعمت اجرای این مجتمع آبرسانی بهره مند می‌شوند.

ریگی افزود: حجم مخزن ذخیره زمینی ۲۱ هزار و ۷۲۵ مترمکعب در نظر گرفته شده که چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب آن اجرا شده است.

وی ادامه داد: میزان آب مورد نیاز در این پروژه آبرسانی ۵۲۰ لیتر در ثانیه و ظرفیت تصفیه خانه چهار هزار مترمکعب در شبانه روز در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۴۳۸ روستای شهرستان چابهار ۴۰۶ روستا با ۴۹ دستگاه تانکر (۲۴ تانکر دولتی و ۲۵ تانکر استیجاری) روزانه برای هر نفر ۱۵ لیتر آبرسانی سیار می‌شود.

وی تصریح کرد: شاخص دسترسی مردم به آب در چابهار ۲۳ درصد است و ۷۷ درصد مردم این شهرستان به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند.

وی گفت: با تکمیل پروژه آبرسانی به ۲۶۱ روستای تلنگ، پیرسهراب و پلان که هم اینک ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد شاخص دسترسی به آب سالم و بهداشتی در شهرستان چابهار از ۲۳ درصد فعلی به ۳۷ درصد ارتقا پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در  چابهار

برچسب ها: دهه فجر ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار