مدیرکل امور عشایر فارس از تامین توزیع ۲۰ هزار تن علوفه دامی بین عشایران مناطق قشلاقی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح‌الله بهرامی مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: این میزان علوفه به منظور تامین خوراک دام عشایر مناطق قشلاقی استان با بازپرداخت هزینه شش ماهه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عشایر فارس به دلیل استمرار خشکسالی و کمبود بارندگی که امسال به شدت ملموس است روزگار سختی را می‌گذرانند، اظهار کرد: چون علوفه کافی برای دام در اختیار آن‌ها نیست، امسال به منظور جبران کمبود علوفه تاکنون ۴۵ هزار تن انواع خوراک دام در اختیارشان قرار گرفته است.

بهرامی با بیان اینکه ۲۳ تعاونی عشایر سیار در استان فعالیت می‌کنند، افزود: متقاضیان می‌توانند برای دریافت علوفه تا پایان فصل کوچ به این تعاونی‌ها مراجعه کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۷ هزار و ۲۷۹ خانوار از شهرستان‌های اقلید، آباده، سپیدان، بوانات، خرم‌بید، پاسارگاد، ارسنجان، مرودشت و شیراز در مناطق قشلاقی استان به سر می‌برند.

مدیرکل امور عشایر استان فارس با بیان اینکه عشایر استان فارس با پرورش و نگهداری سه میلیون راس دام، سالانه ۳۰ درصد گوشت قرمز مصرفی این استان را تامین می‌کنند، تصریح کرد: این جمعیت عشایری حدود ۴۵۰ هزارتن از لبنیات مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند به طوری که یک نفر عشایر، گوشت قرمز مورد نیاز حدود ۱۶ ایرانی را تولید می‌کند.

گفتنی است ۱۲.۵ درصد جمعیت عشایری کشور در استان فارس حضور دارند.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: دامپزشکی ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.