دانشگاه اصفهان میزبان سومین همایش بازی‌های رایانه‌ای و چهارمین ماراتن بازی‌سازی

سومین همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها و چهارمین ماراتن بازی‌سازی از 25 تا 27 بهمن در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

   به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان دبیر همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها امروز در نشست خبری سومین همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها و چهارمین ماراتن بازی‌سازی اظهار کرد: هر سال با مقالات جدید رو به رو می‌شویم که سال‌های گذشته با چنین مقالاتی برخورد نداشتیم و این که دانشگاهی مانند دانشگاه اصفهان پشتیبان ساخت بازی‌های رایانه‌ای قرار گرفته است، یک اتفاق مبارک است.

جواد راستی با بیان این که سال 94 نخستین دوره همایش برگزار شد، افزود: ساختار مشخصی درخصوص پژوهش در حوزه گیم و بازی یارانه‌ای وجود نداشت و در این 3 سال روند ثابتی را درخصوص تعداد مقالات ارسالی به همایش حفظ کردیم و این نشان می‌دهد که ادبیات خاصی را به بخش پژوهش گیم وارد کردیم.

وی گفت: بنیاد ملی نخبگان، شورای انقلاب فرهنگی، شهرداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، مرکز پیشگیری از وقع جرم قوه قضائیه و معاون علمی و پژوهشی ریاست جمهوری پشتیبان این همایش هستند و تمام کسانی که پژوهشی در حوزه گیم داشتند با آن‌ها ارتباط گرفتیم و بیش از 150 داور از اعضا هیأت علمی از داخل و خارج کشور، قضاوت آثار را بر عهده داشتند.

دبیر همایش بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها با بیان این که با مجلات معتبری ارتباط داریم تا مقالاتی که در این همایش پذیرش می‌شوند، در آینده این مقالات در این مجلات چاپ شود، خاطرنشان کرد: امسال در کنفرانس نگاه ویژه‌ای به فیلدهای مختلف گیم داشتیم و در کنار همایش ، نمایشگاهی نیز در 25 بهمن برای نمایش این فیلدهای برگزار خواهد شد.

راستی عنوان داشت: از آن جایی که هدف ما فقط معطوف به پژوهش نبود و به اشتغال، کارآفرینی و ثروت‌آفرینی نیز توجه داشتیم یک ماراتن بازی‌سازی را نیز مانند هر سال مد نظر قرار دادیم که 100 بازی‌ساز ظرف 48 ساعت باید با توجه به صورت مسأله بازی‌سازی کنند.

دبیر همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها از راه اندازی رشته بازی‌های رایانه‌ای  نخستین بار در کشور در دانشگاه اصفهان خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به نیازهای کشور و سرفصل‌های دانشگاه‌های کشورهای دیگر، سرفصل دروس در حال تدوین است و هم چنین راه‌اندازی انجمن علمی گیم ایران در دانشگاه اصفهان، دومین اتفاق دیگر امسال است و هسته اولیه این انجمن شکل گرفته است و محل دائمی این انجمن در دانشگاه اصفهان خواهد بود.

 

انتهای پیام/م 

 

نشست خبری سومین همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.