معاون صنایع دستی کشور از منتقدان جشنواره صنایع دستی فجر خواست که نظراتشان را در جلسه‌ بررسی جشنواره مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جشنواره فجر صنایع دستی جوان‌ترین جشنواره‌ای است که با عنوان فجر برگزار می‌شود و به طور حتم در گام‌های نخست کم و کاستی‌هایی دارد و رفع آن‌ها مشروط به شنیدن نظرات منتقدان و جامه عمل پوشاندن به نقد‌های منصفانه است.

بنابراین گزارش، برخی از هنرمندانی که در دومین جشنواره فجر صنایع دستی شرکت کرده‌اند به نحوه انتخاب برگزیدگان این جشنواره اعتراض دارند و معتقدند در این بخش کاستی‌هایی وجود داشته است. در این میان ما به سراغ معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی کشور رفتیم تا بدانیم که معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی به عنواد نهادی که جشنواره فجر صنایع دستی را برگزار کرده است، چه پاسخی به معترضان می‌دهد؟
بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در خصوص دلایل اعتراض برخی از شرکت کنندگان دومین جشنواره فجر صنایع دستی به انتخاب برگزیدگان این جشنواره به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اعتراض این افراد نشان می دهد که جشنواره فجر صنایع دستی جایگاه خود را باز می‌کند و حضور در آن برای فعالان عرصه صنایع دستی و هنر‌های سنتی مهم است.

وی افزود: امروز تمامی جشنواره‌ها با اعتراض مواجه می‌شوند و یکی از ویژگی‌های جشنواره‌ها داشتن اعتراض است. ما هم از این اعتراض‌ها استقبال می کنیم. مطمئنا بخشی از این اعتراض‌ها به عدم آگاهی بخشی ما برمی گردد و به نظر می‌رسد شاخص‌ها را خوب توضیح ندادیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: بخشی از این اعتراضات نیز از نواقصی نشات می‌گیرند که با شنیدن صحبت معترضان می‌توان برطرف کرد و امیدواریم با شنیدن حرف آن‌ها در سال آینده جشنواره بهتری را برگزار کنیم، اما ما شاخص‌هایی را برای قضاوت‌ها تعریف کردیم و دوستان میتوانند از این شاخص‌ها مطلع شوند و اگر نسبت به آن‌ها نقد دارند در جلسه‌ای که حتما درباره جشنواره فجر برگزار می‌شود، نظراتشان را مطرح کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار