۴۲۰ کلاس درس مازندران که سامانه گرمایشی و سرمایشی غیراستاندارد داشتند به سیستم حرارت مرکزی مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،قربان علی شیرزاد مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران ظهر امروز در افتتاحیه مدرسه شهید جوادی گفت: برای تردد آسان و ایمن دانش آموزان هنگام بارش برف و باران، ۶۰ هزار مترمربع از محوطه‌های مدارس نیز آسفالت شد.
وی افزود: ۱۸ هزار ۵۰۰ کلاس درس در استان وجود دارد که ۷۰ درصد کلاس‌ها استحکام نسبی دارند، اما ۲۰ درصد نیازمند بازسازی مجدد و ۱۱ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند.
شیرزاد افزود: دهه فجرامسال ۱۵ فضای آموزشی شامل ۱۱۱ کلاس درس و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان برای بهره برداری تحویل آموزش پرورش استان شد.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران گفت: بنیاد برکت امسال در کشور هزار مدرسه ساخته است که سهم مازندران از آن ۴۹ مدرسه بود.
شیرزاد افزود: بنیاد برکت تفاهم نامه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش برای ساخت هزار مدرسه منعقد کرده است که مازندران نیز سهمی از این تعداد خواهد داشت.
وی گفت: خیرین مدرسه ساز استان امسال ۲۳ میلیارد تومان برای کمک به مدرسه سازی در مازندران تعهد کردند.
فریدون کلبادی نژاد رئیس اداره آموزش و پرورش گلوگاه نیز در حاشیه افتتاح مدرسه شهید جوادی با اشاره به اینکه مدرسه ۱۲ کلاسه شهید جوادی مجهزترین دبستان شهرستان گلوگاه است، گفت: این مدرسه با ۱۲ کلاس درس و با مشارکت بنیاد برکت ساخته شده است
وی افزود: این آموزشگاه ۳ طبقه در ۱۶۴۰ متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان ساخته شد که ۳۰۰ میلیون تومان آن از طریق طرح برکت تامین شده است.
انتهای پیام/ک


سامانه مناسب گرمایی در ۴۲۰ کلاس نصب شد

برچسب ها: دهه فجر ، بنیاد برکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.