اولین نشست هم اندیشی چالش های حضور اجتماعی زنان ،اشتغال و خانواده در محل مرکز همایش های اداره کل شورای حل اختلاف استان تهران برگزار شد.

اولین نشست هم اندیشی چالش های حضور اجتماعی زنان ،اشتغال و خانواده برگزار شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دریانی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران در اولین نشست هم اندیشی چالش های حضور اجتماعی زنان ،اشتغال و خانواده ،که امروز (دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش حضور زنان در شوراهای حل اختلاف در پیشبرد اهداف و سیاست های مبنی بر صلح و سازش اظهار کرد:  این مجموعه  نهادی بالنده است که امروزه با رسیدگی به بیش از 50 هزار فقره پرونده وارده، جایگاه ارزشمندی در دستگاه قضائی کشور دارد.

وی با اشاره به خدمات بدون چشمداشت و حداقل دریافت پاداش اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف که امیدوار به برنامه ریزی های مدیران در رأس تصمیم گیریها و در انتظار ساماندهی امور اداری و استخدامیشان هستند، اظهار امیدواری کرد تا با پیگیریهای صورت گرفته این مهم انجام شود .

عبید در ادامه نتایج فعالیت های زنان در حوزه نظریه پردازی جامعه شناسانه را در جامعه امروز بسیار محدود و ناچیز اعلام کرد و منشور حقوق شهروندی را ازنظر زنان دارای فاصله زیادی تا آرمانها و اهداف آنان و بخصوص در زمینه اشتغال برشمرد و خاطرنشان کرد " باید تلاش هایمان را در جهت افزایش ظرفیت سیاسی و اقتصادی زن در جامعه فعلی با تأسی از دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) افزایش دهیم.

 حجت الاسلام والمسلمین رنجبر با طرح سؤالات چالشی در حوزه تساوی حقوق زنان و مردان و موضوعاتی از این دست با بیان ادله علمی و فقهی از کتب و احادیث و نیز قرآن کریم ،نقش زنان در کل تاریخ و رسالت انبیا را محوری و غیر قابل انکار برشمرد .

وی با اشاره به اینکه فقاهت یک درجه علمی و اما مرجعیت تقلید یک مقام اجتماعی است، اظهار داشت :انسان موجودی دو بعدی است که دارای ابعاد جسمانی و روحانی است و در اینکه نظام خلقتی زن متفاوت از مرد است مناقشه ای نیست،اما در نظام معنوی و روحانی ،انسان صرفنظر از جنسیت او به دلیل اینکه روح مجرد است و قابلیت تجزیه به مذکر و مؤنث را ندارد لذا بر اساس حدیث صریح ازامام باقر (علیه السلام) این عقل است که با برتری در مقابل شهوات و خواسته های درونی باعث تعالی و برتری نفس در پیشگاه الهی می شود.

 در پایان مسابقه ای با موضوع بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عفاف و حجاب برگزار و به برندگان به قید قرعه جوایز نقدی اهدا شد .

لازم به ذکر است؛ دریانی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران ، نصراله معاون اداری ،مالی و پشتیبانی شورای حل اختلاف استان تهران ،حجت الاسلام والمسلمین رنجبر مدیر کل تاریخ شفاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

برگزاری اولین نشست هم اندیشی چالش های حضور اجتماعی زنان ،اشتغال و خانواده 

برچسب ها: قوه قضائیه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار