اردکانیان گفت:با توجه به خشکسالی کشور در پنجاه سال اخیر نیاز به مدیریت مصرف و تقاضا برای کنترل مصرف با مشارکت مصرف‌کنندگان محقق می‌شود.

مدیریت عرضه و تقاضا در سایه مشارکت مردم محقق می‌شودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست خبری امروز (دوشنبه 16بهمن) با اشاره به افتتاح ۷ پروژه در بخش برق، اظهار کرد: ۲۷۰۰مگاوات به ارزش ۲ میلیارد و ۹۰ میلیون یورو در بهبهان، یزد، گل گهر، سیرجان و سمنگان به بهره‌برداری رسیده است و احداث سه نیرو در ارس، خرم آباد و زاهدان آغاز شده است.

وی افزود: در حوزه برق ظرفیت ۷۸ هزار مگاواتی نصب شده که بخش اعظم آن توسط مهندسان داخلی انجام شده است و صنعت برق در این زمینه به خودکفایی رسیده است.

اردکانیان در ادامه تصریح کرد: ۴۵۰ مگاوات انرژی نو در کشور به بهره‌برداری رسیده است که تا پایان دولت دوازدهم این رقم به ۴۵۰۰ مگاوات خواهد رسید. همچنین در حوزه آب شهری و روستایی به ترتیب ۹۵ و ۸۱ درصد تحت پوشش آب شهری هستند.

وی ادامه داد: در سال ۵۷، ۸ درصد مشترکان تحت پوشش فاضلاب بودند که در حال حاصر این رقم به حدود ۵۰ درصد رسیده است و از میزان ۶ و نیم میلیارد متر مکعب آب شهری و روستایی، ۱.۲ میلیارد متر مکعب بازگردانی می‌شود که باید این نرخ افزایش یابد.

اردکانیان در پایان گفت: با توجه به خشکسالی کشور در پنجاه سال اخیر نیاز به مدیریت مصرف و تقاضا برای کنترل مصرف با مشارکت مصرف کنندگان محقق می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار