بنزین یورو ۴ برای نخستین بار در شیراز تولید می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛عبدالرحیم شمس‌الدینی مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز گفت: به دنبال افزایش کیفیت بنزین برای نخستین‌بار در استان فارس بنزین یورو ۴ در پالایشگاه شیراز تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق اجرای افزایش کیفیت بخشی بنزین و گازوئیل، واحد ایزومرازسیون و طرح مطالعاتی سولفورزدایی از نفت وگاز و گوگرد داخل گازوئیل در پالایشگاه شیراز راه‌اندزای می‌شود، افزود: واحد ایزومرزاسیون با ۵۰ میلیون دلار سرمایه ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان سال ۹۷ نیز طرح مطالعاتی سولفور زدایی از نفت وگاز با ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی درشیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل پالایشگاه شیراز با اشاره به اینکه طرح توسعه و ساخت پالایشگاه جدید شیراز با مشکل مجوز زیست محیطی روبه‌رو است، تصریح کرد: ساخت پالایشگاه جدید شیراز با اعتباری بالغ بر ۱ و نیم میلیارد دلار علاوه بر افزایش زیرساخت‌های اقتصادی و کاهش تردد نفتکش‌ها در محور‌های مواصلاتی ۲ هزارشغل جدید به صورت مستقیم و ۴ هزار شغل غیرمستقیم در استان فارس ایجاد می‌کند.

شمس‌الدینی مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز ادامه داد: ساخت پالایشگاه در کاهش کمبود آب تاثیر ندارد و بیش از ۹۱ درصد آب صرف کشاورزی و ۹ درصد در زمینه صنایع و منابع آب شرب مصرف می‌شود که برای مقابله با کم آبی باید به سوی صنعتی شدن رفت.

وی اضافه کرد: پالایشگاه شیراز با ۱۵۰ نیروی فعال و مدرک دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا روزانه ۳ میلیون لیتر گازوئیل، ۲ میلیون لیتربنزین، ۳۰۰ هزارلیتر سوخت هواپیمای مسافربری و نظامی، ۶۰۰ هزار لیتر انواع نفت سفید و ۱۲ تن گوگرد مشغول ارائه خدمات تولیدی در استان فارس است.

مدیرعامل پالایشگاه شیراز اظهار کرد: پالایشگاه شیراز با توجه به اینکه درمیان ۹ پالایشگاه کوچک رتبه هفت را به خود اختصاص داده در حال حاضر فعالیت‌های چشمگیری در ساخت کاور برای الکتروموتورگارگاه برق، کمپرسور و ۲ دستگاه کولرهوایی و دیگر طرح‌ها و قطعات صنعتی در این شرکت انجام شده است.
انتهای پیام /ت

تولید بنزین یورو ۴ در شیراز

برچسب ها: شرکت ملی نفت ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار