معاون مرکز تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از انتخاب استاد این دانشگاه جزو دانشمندان یک درصد برتر رشته اندودانتیکس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  عباس پرداختی‌ معاون مرکز تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مسعود پریرخ عضو هیات علمی دانشکده دندان پزشکی کرمان موفق شده است رتبه دوم رشته اندودانتیکس ایران را بر اساس شاخصH کسب کند.


وی افزود: دکتر پریرخ موفق شده در بین 298 نفر انتخاب شده در رشته اندودانتیکس رتبه دوم را کسب کند.


وی اظهار داشت : شاخص H به تعداد دفعاتی که به مقالات فرد در پایگاه های معتبر بین المللی استناد شده گفته می شود.


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دانشگاه در هفته های اخیر موفقیت های بسیاری را در زمینه تحقیقات و فناوری در دنیا و کشور کسب کرده است.


وی افزود: پژوهشکده نورو فارماکولوژی در بین 11 پژوهشکده علوم پایه پزشکی کشور موفق به کسب رتبه چهارم شده است.


وی ادامه داد: دانشکده دندان پزشکی این دانشگاه نیز بر اساس شاخص H رتبه سوم را کسب کرده است.


وی در مورد رتبه شاخص تولید علم دانشگاه گفت: بر اساس رتبه بندی تولید علم دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور در سال 95 این دانشگاه میان 9 دانشگاه تیپ یک کشور رتبه هشتم را کسب کرده است.

 پرداختی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در شاخص مقالات بین المللی در میان 9 دانشگاه تیپ یک، رتبه پنجم را کسب کرده است .

به گفته وی تعداد مقالات ارائه شده این دانشگاه در پایگاه Scopus ، در سال 94، 498 مقاله، در سال 95، 532 و در سال جاری 570 مقاله بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیگر افتخارات این دانشگاه را کسب رتبه هشتم فناوری را در بین دانشگاه های 64 گانه کشور عنوان کرد.


وی به همکاری دانشگاه در سه مگاپروژه فناورانه اقتصاد سلامت اشاره کرد و گفت: مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی، پالایشگاه پلاسما با ظرفیت 450 هزار لیتر پلاسما، کارخانه استحصال آلکالوئیدهای مخدر با تولید 5 ترکیب موثره مورفین، کدئین، تبائین، نوسکاپین و پایاورین سه پروژه هایی است که دانشگاه همکاری دارد.


انتهای پیام/ی

دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور در سال 95

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار