استاندار خوزستان بر ضرورت همکاری ادارات در تأمین نیازهای برگزاری مسابقات قرآنی تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: نقش پیشگیری مؤثر قرآن قطعا بر هیچ کسی پوشیده نیست فراگیر شدن و گسترش فرهنگ قرآنی و مأنوس شدن با آن منجر به پیشگیری و جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی در معرض جامعه می شود.

وی بیان کرد: مسابقه همیشه شوکی به سمت جلو هست و رقابت در همه امور به ویژه امر خیر بر همه کارها اولویت دارد؛ بنابراین مسابقات قرآنی را باید مورد توجه ویژه قرار داد.

شریعتی تاکید داشت: امر ورزش نیز امر به معروف است و نقش ورزش در مسائل حرفه ای و سلامت جسمی و روحی جامعه بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ این امر برای دانش آموزان دختر بیشتر واجب است چون امکان ورزش برای پسران در نقاط مختلف فراهم تر هست ولی دختران محدودیت دارند و تربیت بدنی آموزش و پرورش باید دسترسی آنها را تسهیل کند.

وی با اشاره به افزایش وزن کودکان گفت: سبک زندگی در جامعه تغییر و باعث افزایش وزن و چاقی در بین کودکان شده است که فراهم کردن شرایط ورزش برای این دانش آموزان لازم و نسبت به گذشته واجب تر است.

استاندار خوزستان تاکید کرد: آموزش و پرورش خوزستان برای ساعت هایی که امکان دارد این هماهنگی و برنامه ریزی صورت بگیرد تا در زمان های خالی بودن سالن های ورزشی از آنها بهره مند شوند.

شریعتی تصریح کرد: باید سرانه سالن های ورزشی را برای دانش آموزان خوزستانی ارتقا داد؛ چون خیلی با استاندارد (2 و نیم متر) فاصله داریم. هم اکنون تقریبا ۳۰ هزار مترمربع فضای ورزشی در حال ساخت است که سرانه استان را به حدود ۲۰ سانتی متر می رساند. باید ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سال آینده را باید برای ۵۰ هزار مترمربع اختصاص دهیم تا سرانه متوسط ورزشی استان را به ۲۵ سانتی متر افزایش دهیم. همچنین در برنامه های بعدی آن را به ۳۷ سانتیمتر استاندارد کشوری و بعد هم دو و نیم متر جهانی برسانیم.

وی با تاکید بر هماهنگی با اداره کل ورزش استان ادامه داد: خوزستان مهد ورزش بوده و در رشته های مختلف عناوین مختلفی را کسب می کرده و چنین سرانه ورزشی برای استان شایسته نیست؛ لازم هست که همه تلاش خود را به کار گرفته و بخشی از این کمبودها را با هماهنگی با اداره کل ورزش خوزستان ارتقا دهیم.

شریعتی گفت: حداقلش نباید از سرانه ورزشی استاندارد کشور پایین تر باشیم و توجه ویژه داشتن به دانش آموزان استثنایی باید در دستور کار قرار گرفته و حق آن ها را عادلانه ادا کرد؛ البته اولین سالن ورزشی آن ها در ایام دهه فجر در اهواز افتتاح می شود ولی دانش آموزان دیگر شهرستان ها هم نیاز دارند.

انتهای پیام/م

سرانه ورزشی فعلی در شان خوزستان نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار