رای الیوم در گزارشی به انتقاد از سیاست‌های آمریکا و اسرائیل در خصوص گنجاندن نام رئیس دفتر سیاسی حماس در فهرست تروریسم شد.

رای الیوم: این آمریکا و صهیونیست‌ها هستند که باید در فهرست تروریسم قرار گیرند نه اسماعیل هنیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رای الیوم با انتقاد از اقدام آمریکا در گنجاندن نام اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در فهرست تروریسم تاکید کرد این آمریکا و صهیونیست ها هستند که باید در این فهرست قرار گیرند.

روزنامه الکترونیکی رای الیوم در پایگاه اینترنتی خود در یادداشتی نوشت از جمله مسائل خنده دار این است که آمریکا به عنوان کشور مدعی حمایت از دموکراسی و حقوق بشر، به کشور حامی ستم، ستمگران و دشمنان انسان ها و مدافع زورگویان و جنایتکاران تبدیل شده است.

تاریخ آمریکا آغشته به خون انسان هاست. این کشور میلیون ها انسان را به قتل رسانده و اولین کشوری است که از بمب هسته ای استفاده کرده است. این کشور نه برای حمایت از دموکراسی و تحقق عدالت اجتماعی بلکه برای دفاع از مصالح حاکمان فاسد به عنوان مزدوران خود، در امور بسیاری از کشورهای جهان دخالت می کند.

دولت هایی که از زمان جنگ جهانی دوم در آمریکا بر سر کار آمده اند، به دشمنی با ملت های عرب معروف هستند و همه هم و غم خود را برای به شکست کشاندن تلاش ها برای اتحاد و یکپارچگی عرب ها به کار گرفته اند و از حاکمان عرب که مزدوران آنها هستند، حمایت می کنند. آمریکا همچنین با حمایت مالی از اسرائیل، پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار آن گذاشته است. تاریخ بار دیگر گواه این خواهد بود که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیش از دیگر دولت های این کشور از اسرائیل حمایت می کند و در دشمنی با عرب ها، عرب گرایی، فلسطین و فلسطینی ها بدترین دولت آمریکا به شمار می رود.

تصمیم های اخیر ترامپ مبنی بر یهودی سازی قدس، انتقال سفارت آمریکا به قدس، تهدید به توقف کامل کمک های این کشور به فلسطینی ها، بستن دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن، مجازات کشورهای حامی حق مشروع فلسطینی ها، خروج از یونسکو به بهانه حمایت این نهاد بین المللی از فلسطینی ها، کم کردن حمایت های مالی به سازمان ملل و سازمان امدادرسانی به آوارگان فلسطین ، چشم پوشی از راه حل تشکیل دو کشور مستقل اسرائیلی و فلسطینی، حمایت از شهرک سازی و مصادره اراضی فلسطینی ها، تلاش برای نابود کردن آرمان فلسطین با مجبور کردن فلسطینی ها و عرب ها به پذیرش راه حل موسوم به «معامله قرن» و سرانجام قرار دادن نام اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در فهرست تروریسم، جزو حقایق مسلمی است که ثابت می کند سیاست ها و طرح های دولت ترامپ در برخورد با فلسطینی ها و عرب ها بر اساس چیزی است که صهیونیست ها به ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا درخواست می کنند.

از زمان راهیابی ترامپ و دولت وی به کاخ سفید، آمریکایی ها و اسرائیلی ها سقف خواسته های خود را بالا برده و دشمنی های خود را با فلسطین و عرب ها به تدریج و نظام‌مند افزایش داده اند زیرا مطمئن هستند که دوستان آنان یعنی حاکمان عرب، از سیاست ها، طرح ها و توطئه های آمریکا و اسرائیل حمایت می کنند تا اوضاع منطقه را در برابر این حمایت به نفع آنان سر و سامان دهند. در این میان ملت های عرب که سازمان ها و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی بر آنان سلطه دارند، ناامید و سرخورده اند و از فقر رنج می برند و به دنبال لقمه نانی هستند و نمی توانند کاری از پیش ببرند.

با کمال تاسف، عکس العمل های ضعیف ملت های عرب و مواضع حاکمان آنها در حمایت از سیاست های دولت ترامپ به ویژه سیاست های مربوط به یهودی کردن قدس، دولت آمریکا را تشویق کرده است که به سیاست های خصمانه خود ضد عرب ها از جمله گنجاندن نام هنیه در فهرست تروریسم، ادامه دهد. هنیه تروریست نیست بلکه مبارز فلسطینی است که با اسرائیل اشغالگر مبارزه و سعی می کند آمریکا و صهیونیست ها را شکست دهد.

نویسنده مقاله در پایان نوشت تروریست هایی که باید در فهرست های ترویستی قرار گیرند و به دادگاه بین المللی کیفری معرفی شوند، نتانیاهو و صهیونیست هایی هستند که مخالف صلح اند و بیست و چهار ساعته مرتکب جنایاتی در حق فلسطینی ها می شوند و امنیت و صلح منطقه و جهان را در معرض خطر قرار می دهند. مقامات آمریکا و اسرائیل جز زبان زور، زبان دیگری نمی فهمند و تا زمانی که کشورهای عربی وحدت و یکپارچگی نداشته باشند و مردمان این کشورها مورد ظلم ستم قرار گیرند، سیاست های ترامپ و نتانیاهو ادامه خواهد یافت.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار