پتروشیمی ایلام بزرگترین شهرک صنعتی در غرب کشور است که با بهره برداری کامل از آن می توان استان ایلام را یکی از قطب های پتروشیمی در کشور دانست.

پتروشیمی ایلام بزرگترین شهرک صنعتی در غرب کشور

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلامپتروشیمی ایلام در سال ۱۳۸۲ در استان ایلام تاسیس و حالا به بزرگترین شهرک صنعتی در غرب کشور تبدیل شده است.

 احداث این مجتمع در تاریخ ۱۳۸۲/۰۴/۱۵ در بخش چوار و در زمینی به مساحت ۱۲۲ هکتار در فاصله ۱۸ کیلومتری از شهر ایلام آغاز شد.

پتروشیمی ایلام که با هدف ایجاد اشتغال ، استفاده بهینه از محصولات تولیدی پالایشگاه گاز ، ایجاد صنایع پایین دستی و رونق اقتصادی احداث شده، حالا به بزرگترین شهرک صنعتی در غرب کشور تبدیل شده است .مجتمعی که توانسته علاوه بر اشتغال بیش از ۳ هزار نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم سهم قابل توجهی در تولید محصولات پتروشیمی داشته باشد.

فرهاد دانشی مدیرعامل پتروشیمی ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام گفت : مجتمع پتروشیمی ایلام در سال بیش از ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین تولید می کند.

دانشی به صادرات محصولات پتروشیمی اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد از پلی اتیلن تولیدی به کشورهای چین ، ترکیه ، ارمنستان ، آذربایجان و گرجستان صادر می شود که نشان دهنده ی کیفیت بالای محصولات تولیدی این مجتمع پتروشیمی است.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام ارزش اقتصادی حاصل از فروش محصولات تولیدی در این مجتمع را ۳۰۰ میلیون دلار در سال دانست و تاکید کرد:پلی اتیلن ایلام در دنیا به عنوان یک محصول با کیفیت و برند معرفی شده است.

 دانشی یکی از مهمترین مزیت های پتروشیمی ایلام نسبت به سایر مجتمع های پتروشیمی در کشور را نزدیک بودن پالایشگاه به عنوان تامین خوراک پتروشیمی دانست و گفت : و با راه اندازی واحد الفین ، خوراک پتروشیمی ایلام را میشه به صورت مستقیم از پالایشگاه گاز که در ۵ کیلومتری پتروشیمی واقع شده تامین کرد.

 وی ادامه داد : با توجه به ذخایر و میادین گازی موجود در استان میتوان استان ایلام را به یکی از قطب های پتروشیمی در کشور تبدیل کرد.

 علیرضا عباسی یکی از تولید کنندگان محصولات پلاستیکی و نایلونی نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام گفت: بعد از راه اندازی خط تولید پتروشیمی توانستیم یک کارگاه تولید محصولات پلاستیکی و نایلونی بزنیم و برای بیش از ۱۰ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کنیم .

توجه به اشتغال پایدار و صنایع پایین دستی یکی از مهمترین اهداف احداث پتروشیمی در استان ایلام بود و خوشبختانه این مجتمع توانست گام بلندی در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.

 

بر اساس آمار بیش از ۳ونیم درصد از ذخایر نفتی و ۱۱ در صد از ذخایر گازی کشورمان در استان ایلام قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/ه

 

پتروشیمی ایلام بزرگترین شهرک صنعتی در غرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.