مسئول دارالقرآن زندان و کانون‌های اصلاح و تربیت سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ زندانی مرد و ۵۵ زندانی زن این استان امسال حافظ یک تا کل قرآن کریم شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمودرضا یزدی مسئول دارالقرآن زندان و کانون‌های اصلاح و تربیت سیستان و بلوچستان گفت: مراکز اصلاح و تربیت سیستان و بلوچستان با فعالیت مربیان قرآن کریم و استقبال خوب مراجعان در قالب دارالقرآن در بخش‌های آموزش مفاهیم، قرائت و حفظ قرآن کریم مشغول فعالیت هستند.


وی ادامه داد: در همین راستا پارسال بیش از ۵۰۰ نفر از محل فعالیت همین مراکز موفق به دریافت گواهینامه‌های حفظ قرآن کریم از اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان شدند.


وی بیان کرد: همچنین با مشارکت موسسه جامعه القرآن، اداره قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیش از ۴۰۰ نفر امسال به منظور شرکت در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم و بهره مندی از مزایای آن نام نویسی کردند.


وی افزود: از مجموع افراد نام نویسی شده ۴۵۵ نفر موفق به حفظ و فراگیری مفاهیم قرآنی شدند که هم اینک مشغول آماده سازی برای شرکت در آزمون سراسری هستند.


رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز گفت: ارتباط میان دستگاه‌های متولی برنامه‌های قرآنی با مراکز اصلاح و تربیت در این استان بسیار خوب و چشمگیر است.


مرتضی کوچکی افزود: قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در میان ۱۰ استان برتر کشور از نظر استقبال مراکز اصلاح و تربیت در برنامه‌های قرآنی ادارات کل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی جای تقدیر و توجه دارد.


وی تاکید کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان همه سعی خود را برای حمایت از برنامه‌های قرآنی اداره زندان خواهد داشت چراکه درنهایت منفعت و آرامش آن نصیب جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/گ

آزادی زندانیان حافظ قرآن کریم در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار