کارگردان مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» گفت: از ۹۵ درصد ظرفیت راش استفاده کردم و هیچ سانسوری در فیلم اتفاق نیفتاده است.

تقریبا سانسوری در «زنانی با گوشواره های باروتی» نداشتیمرضا فرهمند کارگردان مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» با ابراز رضایت از حضور این مستند در جشنواره فیلم فجر و تشکر از دبیر جشنواره در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: حضور مستندها در جشنواره فجر امسال مستلزم جسارت و ساختارشکنی ویژه ای است که می تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. داروغه زاده لطف بزرگی به فضای مستند ایران داشت. امیدوارم این اتفاق ادامه‌دار  باشد تا مخاطبان ایرانی هر روز بیشتر از گذشته با مستند آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا می توانم بگویم از  ۹۵ درصد ظرفیت راش استفاده شده و خدا را شکر می کنم از اینکه هم تهیه کننده و هم مرکز گسترش سینما مستند و تجربی به عنوان سرمایه گذاران فیلم، هیچ بحثی و دخالتی را در مورد چگونگی پیش بردن روند فیلم نداشتند. در واقع در حدود ۹۵ درصد از بخش‌های فیلم هیچ سانسوری اتفاق نیفتاده است.

این کارگردان به تشریح ابعاد اساسی شکل گیری مستندش پرداخت و اظهار داشت: مهمترین نکته در نگاه اول این است که ما با اینکه از دریچه یک زن فیلم را می بینیم، اما حتی به آن زن هم اجازه داده نمی شود که دچار قضاوت شود. حتی در سکانس های پایانی فیلم می بینیم که مثلا با اینکه «نور» در مقابل یک زن داعشی خشمگین می شود و با آنکه برادرش و پسرعمویش در جنگ با داعش کشته شده اند، به سمتی کشیده می شود که اشتباه کرده و حق نداشته درباره این آدمها قضاوت کند.

این کارگردان گفت: به هر صورت فضای این فیلم  فضای پر از بحران است و شما در مرگ دست و پا می زنید و در شرایطی به سر می برید که باید خیلی سریع تصمیم گیری کنید. باید سریع وضعیت فیلم را جابه جا کنید تا به نقطه مطلوب برسید.

فرهمند ادامه داد: من تلاش کردم که در این ماجرا در وهله اول خطراتی که دور و برم هست را نبینم. به هر جهت شما در سکانس پایانی فیلم می بینید که چه اتفاقی برای عوامل می افتد و این اتفاق ها در طول مسیر از آنجا تا پایان وجود داشته و با آن روبرو شدیم، اما واقعا هیچ کدام ما به آن فکر نکردیم و تصور نکردیم که در جنگ فیلم می سازیم و فکر کردیم که باید در فضای جنگ حداکثر آگاهی و عقلانیت را در حفظ انسجام و مسیر فیلم حفظ کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار