مذاکرات بی نتیجه افغانستان و پاکستان در کابل

«شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان از نتیجه بخش نبودن مذاکرات مقامات کابل و اسلام آباد خبر داد.

مذاکرات بی نتیجه افغانستان و پاکستان در کابلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان از نتیجه بخش نبودن مذاکرات مقامات کابل و اسلام آباد خبر داد.

در پی ناامنی های اخیر افغانستان و ادعای دولت افغانستان مبنی بر طراحی شدن این حملاتا در خاک پاکستان، ابتدا هیاتی از کابل به اسلام آباد سفر کرد و سپس هیات پاکستانی به ریاست «تهمینه جنجوعه»، معاون وزیر خارجه این کشور به کابل آمد و با  «حکمت خلیل کرزی»، معاون وزارت خارجه افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

«شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان درباره نتایج مذاکرات اظهار داشت: مقامات افغان و پاکستانی درباره برخی موارد البته به پیشرفت‌هایی دست یافتند، اما درباره مسائل مهم بین دو کشور هیچ توافق و یا پیشرفتی صورت نگرفته است.

برخی از کارشناسنان افغان معتقدند که مسائل مهمی که درباره آن بین مقامات پاکستانی و افغان توافقی صورت نگرفته موضوع مراکز امن تروریستی در خاک پاکستان است.

برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که سفر هیات مقامات پاکستانی به کابل در نتیجه سفر مقامات امنیتی افغان به اسلام‌آباد صورت گرفته بود اما وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که سفر هیئت مقامات این کشور ارتباطی به مسائل امنیتی دو کشور ندارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار