رئیس‌جمهور مصر در سفر دوره‌ای خود به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، امروز راهی عمان می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر روز یکشنبه در سفر خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد عمان خواهد شد. وی در سفر سه روزه خود به عمان با سلطان قابوس، پادشاه این کشور، و شماری از مقامات ارشد عمانی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

پس از عمان او راهی امارات خواهد شد و با «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی، دیدار و با وی در خصوص موضوعات سیاسی و اقتصادی مختلف گفتگو خواهد کرد.

سفر رئیس جمهور مصر به عمان در 9 سال گذشته بی سابقه بوده است. سخنگوی رسمی دولت مصر اظهار کرد سفر سیسی به مسقط بر تقویت روابط دوجانبه در حوزه های مختلف و همچنین بررسی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی متمرکز خواهد بود. وی در ادامه افزود سیسی تمایل دارد روابط تاریخی و برادرانه میان دو کشور را بهبود ببخشد.

رئیس جمهور مصر همچنین در چارچوب تلاش ها برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری با مسقط، با شماری از تاجران و صنعتگران عمانی دیدار خواهد کرد.

پیش از این وزیر خارجه مصر در ماه نوامبر در سفری به کشورهای حاشیه خلیج فارس به عمان، اردن، کویت، بحرین، امارات و عربستان سعودی سفر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار