احمد ابوالحسنی گفت: اتحادیه لیتوگرافان در بخش حقوقی، مالیات و بیمه تامین اجتماعی از دو مشاور جدید بهره خواهد برد.

همکاری مشاوران دارایی و مالیاتی با اتحادیه لیتوگرافاناحمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار داشت: اتحادیه لیتوگرافان در بخش حقوقی، مالیات و بیمه تامین اجتماعی دو مشاور جدید گرفته است که از افراد بسیار فعال و با سابقه در حوزه های خود هستند. مشاوران را به اتحادیه لیتوگرافان آوردیم تا بیشتر بتوانند به این اتحادیه در بحث های حقوقی، مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی کمک کنند. یکی از این افراد که در بخش مالیات به ماد مشاوره می دهد از بازنشستگان وزارت اقتصاد و دارایی است و مشاور ما در بخش بیمه تامین اجتماعی در هیئت مدیره این بیمه عضویت دارد.

وی افزود: قانونی در زمینه بیمه مشاغل وجود دارد که طبق  آن برخی مشاغل می توانند 10 درصد بیمه کارکنان خود را به تامین اجتماعی بپردازند. برخی واحدهای ما در اتحادیه لیتوگرافان مشمول این قانون شدند. تامین اجتماعی به بهانه های مختلف می خواهد این واحدهای ما را از قانون 10 درصدی خارج کند. چون در گذشته با سیانور و آمونیاک کار می کردیم و این شغل جزو مشاغل سخت و زیان آور بود. بنابر این از مشاوران تامین اجتماعی برای حل این مشکل کمک گرفتیم.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان با اشاره به مشکل مالیاتی اعضای اتحادیه لیتوگرافان بیان کرد: از سال 92 باید اعضای اتحادیه لیتوگرافان گزارش فصلی به سازمان امور مالیاتی می دادند، اما این کار را انجام نشد. یعنی در زمینه مالیات با  اداره دارایی توافق می کردند و  مبلغی را  برای مالیات واریز می کردند. حالا پس از حدود پنج سال سازمان امور مالیاتی برای لیتوگرافان به جرم عدم ارائه گزارش فصلی اجراییه صادر کرده است. این اجحافی است که هم اکنون به صنف ما می شود. برای حل مشکل از مشاور مالیاتی کمک گرفتیم.متاسفانه اتحادیه لیتوگرافان به جای آنکه به کارهای جدید بپردازد، درگیر مشکلات قبلی است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار