معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های اصلی سازمان بهزیستی کشور، موضوع گسترش عدالت در سایر نقاط کشور است.

«عدالت گستری» یکی از اولویت‌های سازمان بهزیستی استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین ارزش‌ها و اولویت‌های اصلی سازمان بهزیستی کشور، موضوع گسترش عدالت در سایر نقاط کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ موضوع اساسی را باید مد نظر داشته باشیم، یکی «وحدت کلمه» است که مورد توجه و تاکید امام خمینی (ره) بود و در حال حاضر نیز به آن نیاز داریم و دیگری موضوع «کار جهادی و انقلابی» است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: به سال ۱۴۰۰ نمی‌رسیم مگر اینکه به کودکان توجه بیشتری داشته باشیم و مسائل مرتبط با کودکان و از جمله کودک آزاری را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

فرید در ادامه یادآور شد: در سال ۹۲ نخستین پایگاه اورژانس اجتماعی را راه اندازی کردیم و در مراسم امروز تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی، از 123 نفر به عنوان نماینده عوامل اورژانس اجتماعی در سراسر کشور تقدیر کردیم.

وی تصریح کرد: جا دارد که پس از گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی تمام ارزش های انقلاب را مرور کنیم و اقدامات و برنامه های خود را در سازمان بهزیستی کشور مورد بازنگری و هماهنگی با ارزش های والای انقلاب اسلامی قرار دهیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: در زمان انقلاب، امام خمینی(ره) بر توجه ویژه به کوخ نشینان که همان حاشیه نشین های امروزی هستند تاکید داشتند و امروزه نیز توجه اصلی ما بر مردم مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین و همچنین افراد در معرض آسیب و آسیب دیده معطوف است.

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: پیشگیری و مداخله به هنگام اورژانس اجتماعی و خدمات این مجموعه، به ویژه برای گروه‌هایی که بیش از سایرین در معرض خطر هستند همچون کودکان در معضلات کودک آزاری و زنان در مواجهه با انواع آسیب های اجتماعی، نقش مهمی در کاهش این آسیب ها دارد و باید خدمات این مجموعه در مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار بیشتر از سایر مناطق باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: امروزه کارشناسان معتقد هستند که عوارض کودک آزاری در بزرگسالی نمود پیدا کرده است و بر ساختار فیزیولوژیکی مغز آن ها تاثیرات ماندگاری به جا می گذارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: اقداماتی که توسط اورژانس اجتماعی برای پیشگیری از کودک آزاری و حمایت از کودکان انجام می شود، تمام جوانب رشدی کودک را در نظر می گیرد و در تمامی دوران عمر کودکان تاثیرگذار خواهد بود.

مسعودی فرید افزود: اقدامات اورژانس اجتماعی تنها شامل اقدامات مداخله ای نمی‌شود و جنس این اقدامات پیشگیری محور است و همچنین ارتقای این اقدامات نیز با استانداردها و موارد تایید شده توسط کارشناسان و متخصصان حوزه کودک انجام می شود.

انتهای پیام/

صحبت‌های مسعودی فرید در مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی مورخ 15 بهمن ماه

برچسب ها: بهزیستی ، دهه فجر ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار