اداره زندان شهربابک گفت :۶۰ درصد زندانیان شهربابک حافظ قران هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، تویسرکانی رییس اداره زندان شهربابک گفت : ۶۰ درصد زندانیان شهربابک از ۲۰ سوره تا ۳ جز حافظ قرآن هستند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی و آموزشی عامل کاهش آمار کیفری زندان شهربابک طی ۳ سال گذشته شده است، افزود : دین اسلام ،دین رافت است و از این رو در زندان ها با تکیه بر آموزه های دینی و طرح های قرآنی بسیاری از زندانیان به راه و مسیر درست زندگی هدایت می شوند.

تویسرکانی گفت: یکی از برنامه های فرهنگی طرح کلاس های قرانی است که در زندان ها برگزار می شود و این امر مانع تکرار جرم شده و نوعی بازدارندگی در بین زندانیان ایجاد کرده است.

رییس اداره زندان شهربابک افزود:سوادآموزی از برنامه های اصلی اصلاح و تربیت در زندان هاست که در کلیه مقاطع تحصیلی ارائه می شود و بازپروری بزهکاران و تحصیل زندانیان در بالاترین سطح مورد توجه دستگاه قضایی و نظام عدالت کیفری است.

وی اظهار کرد:هدف از توسعه برنامه های اصلاحی و تربیتی و توانمندسازی زندانیان این است که به صورت اراده فردی امکان بازگشت آنان را به چرخه جرم از بین ببریم.

تویسرکانی در پایان گفت : خوشبختانه امروز در زندان شهربابک زندانی بی سواد نداریم و مسابقات کتابخوانی در این زندان روز به روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/ی

در زندان شهربابک زندانی بی سواد نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.