معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان از اشتغال زایی 2 هزار و 700 نفر در دهه فجر در استان همدان خبر داد.

آغاز اجرايی طرح گردشگری رستوران آکواريوم و شهربازی ملايربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا قياسی معاون هماهنگی امور اقتصادي و منابع انسانی استانداری همدان گفت: با بهره برداري از طرح های دهه فجر امسال در استان همدان زمينه اشتغال برای 2 هزار و 700 نفر فراهم خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: استان همدان ويژگي های بالايي برای سرمايه گذاري دارد که موقعيت راهبردي ، دسترسي به راه ها و بزرگراه ها، شبکه ريلی، ميراث فرهنگی، باستانی، موقعيت های طبيعی و گردشگری ویژه ای برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان با بيان اينکه آثار باستانی و طبيعی استان همدان در تمام نقاط استان پراکنده است و زيرساخت هاي خوبي در حوزه گردشگري ايجاد شده، افزود: همه اين آثار گردشگري و طبيعي بايد برای استان همدان آورده داشته باشد و اين جز با توسعه صنعت گردشگري محقق نمی شود.

معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير نيز گردشگري را يکي از ظرفيت هاي بسيار عميق و گسترده کشور در زمينه اقتصادي دانست وافزود: همه مسئولان در اين ظرفيت عظيم باید  کار و تلاش خود را دو برابرکنند.

عبدالعظيم رضايي با بيان اينکه گردشگري براي استان همدان يک موقعيت مناسبی است و بايد برنامه ريزي هاي گسترده اي در اين زمينه صورت گيرد.

معاون استاندار همدان ادامه داد: هر کسي امروز در حوزه سرمايه گذاري گام بردارد در پیشرفت جامعه موثر بوده است.

  رضايی با بيان اينکه گردشگری برای استان همدان يک موقعيت مناسبی است و بايد برنامه ريزی های گسترده ای در اين زمينه صورت گيرد.

وي ادامه داد: ملاير نيز با وجود آثار تاريخي، گردشگري، فرهنگي و طبيعي در کنار صنايع دستي و شهر ملي منبت، بايد سهم خود را از اين رويداد براي جذب گردشگر و توريست داشته باشند تا کسانی که به ملاير سفر مي کنند بسته های کامل گردشگری در اختیار داشته باشند.

رضايی بهره برداری از هتل های اقامتی در فاز دوم و احداث رستوران و آکواريوم و شهربازي در فاز سوم را تکميل کننده اين اقدامات دانست و افزود: رستوران آکواريوم و شهربازی با امکانات بهتر از مجموعه گنجنامه همدان خواهد بود که می تواند که می تواند گردشگر بیشتری را به خود جذب کند.

معاون سرمايه گذاری اداره ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان همدان نيز بيان کرد: بيشتر برنامه ريزی و فعاليت های استان در اين حوزه به منظور ايجاد درآمد بيشتر و اشتغال متمرکز شده است.

رزيتا ناصرالمعمار به منظور عدم وابستگي به صنعت نفت يکي از راه هاي دستيابي به برنامه هاي تعيين شده در برنامه ششم توسعه را تمرکز بر حوزه گردشگری دانست وادامه داد: تمامي دست اندرکاران صنعت گردشگري استان در بخش دولتی و خصوصی باید تلاش کرده تا قابليت های گردشگری منطقه خود را شناسايی و معرفی کنند.

انتهای پیام/ب

زمینه اشتغال بیش از 2 هزار نفر در همدان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.