حمید نعمت الله این بار هم در «شعله ور» همچون سایر ساخته هایش به سراغ سوژه ای اجتماعی رفته بود؛ اما نه به سبک فیلم سازی خودش.

«شعله ور» انتظارات را برآورده نکردبه گزارش خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد فیلم های موفق «بی پولی»، «آرایش غلیظ» و «رگ خواب»، این بار حمید نعمت الله با «شعله ور» نتوانست انتظارات علاقه مندان سینما را برآورده کند.

حمید نعمت الله این بار هم در «شعله ور» همچون سایر ساخته هایش به سراغ سوژه ای اجتماعی رفته بود.اما نه به سبک فیلم سازی خودش. تماشاگر هنر هفتم قبل از «شعله ور» عادت کرده بود از نعمت الله فیلمی ببیند که در بستر یک داستان اجتماعی موضوع عاشقانه ای شکل بگیرد و قصه به سرعت و جذاب جلو برود.اما در ۲۰ دقیقه اول «شعله ور» هیچ اتفاق خاصی رخ نداد تا تماشاگر را شیفته خود کند. امین حیایی که نقش اصلی فیلم نعمت الله است، نقش مردی معتاد را بازی می کند که به خاطر این مشکل تمام هستی خود را از دست می دهد و حتی در سکانس های پایانی فیلم زمانی که حیایی مشغول مصرف مواد مخدر در یکی از پستوهای شهر زابل است، فرزند وی در حال غرق شدن در دریاچه آن شهر است.

اما نکته مهم در فیلم سینمایی «شعله ور»،گسستگی داستان است.در برخی از سکانس ها به شکل عجیبی اتفاقی در فیلم رخ می دهد که دلیل آن معلوم نیست. مثل مهاجرت امین حیایی از تهران به زاهدان و یا پرواز بی دلیل فرزندش به از تهران به این شهر.

به نظر می رسد نعمت الله داستانی را جلوی دوربین برده است که متن قصه از افکارش سرچشمه نگرفته است. به دلیل اینکه سینمای نعمت الله بسیار پویاتر و جذاب تر از آن چیزی بود که در «شعله ور» دیده شد. شاید به نوعی ایده هادی مقدم دوست به عنوان یکی از نویسندگان در فیلم سایه انداخته بود.

یکی دیگر از موضوعات مربوط به فیلم، بازی کُند حیایی در فیلم بود. به نظر می رسد که این نقش متناسب با شخصیت امین حیایی نبود.

یکی از ویژگی های بارز فیلم، تصویربرداری خوب در سکانس های مختلف بود. این هنر نعمت الله در قرار دادن دوربین در مکان های خاص بسیار منحصر به فرد است.

گزارش از محمدرضا فلاحی

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار