با ادامه یافتن جنگ داخلی در سودان جنوبی، واشنگتن صادرات هرگونه سلاح را به این کشور آفریقایی ممنوع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نیویورک تایمز، آمریکا روز گذشته (جمعه) صادرات سلاح و وسایل دفاعی را به سودان جنوبی در پی ادامه جنگ داخلی در این کشور ممنوع کرد.

به نظر می رسد این اقدام آمریکا تأثیر چندانی در پایان جنگ داخلی و درگیری ها در سودان جنوبی نداشته باشد؛ زیرا آمریکا به سودان جنوبی سلاح نمی فروشد. اما بر اساس این بیانیه رسمی هیچ شهروند و یا شرکت آمریکایی هم دیگر اجازه ندارد هیچ گونه خدمات دفاعی در اختیار سودان جنوبی قرار دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که خیلی زود اقدامی صورت می گیرد تا همانطور که در دوره باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا هم تلاش شد، شورای امنیت سازمان ملل یک تحریم جهانی سلاح علیه سودان جنوبی اعمال کند.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل هفته گذشته خواستار ممنوعیت صادرات سلاح به سودان جنوبی شده بود.

سودان جنوبی که جوانترین کشور جهان هم محسوب می شود در سال 2011 استقلال خود را بدست آورد. حدود یک سوم از جمعیت سودان جنوبی به دلیل وقوع درگیری های داخلی آواره شده اند. این درگیری ها از دسامبر سال 2013 بین حامیان رئیس جمهور سودان جنوبی و حامیان «ریک ماچار»، معاون اول رئیس جمهور رخ داد. ریک ماچار تلاش کرد یک کودتای نظامی راه اندازی کند که در نهایت منجر به کشته شدن دهها هزار نفر شد.


انتهای پیام/

ممنوع شدن فروش سلاح به سودان جنوبی از سوی آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار