وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز عصر امروز با حضور در شهرستان رفسنجان برای افتتاح طرح‌های مس به سرچشمه سفر کرده و از بخش‌های مجتمع مس سرچشمه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،همزمان با سفر رییس جمهوری به استان کرمان، ۱۳ پروژه شرکت ملی صنایع مس ایران در سرچشمه، خاتون آباد و سیرجان با سرمایه‌ای بالغ بر سه هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان افتتاح شدند.


این طرح‌ها پنجشنبه شب همزمان با شورای اداری استان، از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسیدند.


پروژه راه اندازی کوره فلش (تغییر تکنولوژی ذوب مجتمع سرچشمه از فرآیند ریورب به فلش) به ظرفیت ۲۸۲ هزار تن مس آندی در سال به همراه چرخ ریخته گري و کوره های آند با سرمایه گذاری بالغ بر ۹۷۴ میلیارد تومان از مهم ترین طرح هاست امروز به بهره برداری رسید.


کارخانه پالایشگاه خاتون آباد به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن مس کاتدی در سال، با هزینۀ ۶۳۶ میلیارد تومان از دیگر طرح‌های حائز اهمیت مس است.


عملیات اجرایی پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات تولید برق با سرمایۀ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان نیز هم‌زمان با این سفر آغاز به كار کرد.


از مجموع این سیزده پروژه، ۸ پروژه در سرچشمه (رفسنجان)، ۴ پروژه در شهربابک و یک پروژه در سیرجان می‌باشد.
انتهای پیام/ی

سرمایه گذاری 3هزارو 520میلیارد تومانی در مس

برچسب ها: صنعت ، هیئت دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار