سفیر سابق ایران در آلمان گفت:نقش احزاب سیاسی برای کنترل افراطی گری امروزه کمتر از ارتش ها نیست و باید کارهای فرهنگی توسط احزاب آغاز شود.

نقش احزاب سیاسی برای کنترل افراطی گری امروزه کمتر از ارتش ها نیستبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا شیخ عطار سفیر سابق ایران در آلمان در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم که از صبح امروز جمعه سیزدهم بهمن ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار کرد: نقش احزاب سیاسی برای کنترل افراطی گری امروزه کمتر از ارتش ها نیست و به نظر من بعد از عملیات های نظامی باید کارهای فرهنگی توسط احزاب آغاز شود.

وی با بیان اینکه امروزه بر خلاف قرن بیستم دلایل زیادی برای بوجود آمدن افراط گرایی وجود دارد گفت: در جهان امروز با اقدامات احزاب سیاسی موفقیت های خوبی در کنترل افراط گرایی به دست آمده اما پایان کار نیست همه ما می دانیم گروه های افراطی از افرادی تشکیل شده که با بحران مذهبی و هویتی روبرو هستند.

سفیر سابق ایران گفت: این افراد افراطی وقتی در کشورهای غربی حضور داشتند در طبقه دوم جامعه قرار گرفتند و به همین خاطر با بحران هویت روبرو شدند و روبه فعالیت های افراط گرایانه آوردند و متاسفانه امروز کار برای روشنگری این افراد بسیار سخت است.

وی افزود: ریشه دیگر افراط گرایی های موجود فقر است، فقری که امروز کشورهای آسیای غربی و مرکزی را فراگرفته موجب شده تا افراط گرایی توسعه پیدا کند.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: اگر بتوان افراد را دور هم جمع کرد و به حرف آنها گوش داد دیگر مسیر تروریست توسط آنها انتخاب نمی شود و این کاری است که احزاب سیاسی می توانند در آن تاثیرگذار باشند.

 

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار